Wylewanie kolejnych metrów ścian szczelinowych, betonowanie w rejonie obiektu w ciągu DK 88, roboty ziemne w okolicach Królewskiej Tamy – praca na budowie Drogowej Trasy Średnicowej wre.
Dotychczasowa łagodna zima z temperaturami na plusie nie oznacza jednak szybszego zakończenia robót na obu gliwickich odcinkach.
Wprawdzie na termometrach pojawiają się minusowe temperatury, jednak tegoroczna zima nie należy do typowych. Przykładowo, temperatury odnotowane w grudniu 2013 roku były najwyższe w ostatnim dziesięcioleciu (dane z serwisu meteorologicznego Stacjameteo.pl.). I choć prace, takie jak na przykład betonowanie, mogły być realizowane szybciej, to jednak łagodna zima nie ma znaczącego wpływu na harmonogram inwestycji Drogowej Trasy Średnicowej.
Prace na odcinku G2 koncentrują się obecnie głównie w rejonie Królewskiej Tamy, gdzie prowadzone są roboty ziemne, a także w rejonie obiektu w ciągu DK 88 – tam trwają prace betonowe. Bez zakłóceń przebiega również wylewanie kolejnych metrów ścian szczelinowych na całym odcinku G2.
– Skala skomplikowania budowy DTŚ powoduje, że dalecy jesteśmy od hurraoptymistycznych ocen wpływu pogody na postępy prac – mówi Maciej Tomczak, Inżynier Kontraktu odcinka G2. Niemniej cieszymy się, że wszystko przebiega sprawniej i nie musimy przerywać niektórych procesów technologicznych, niemożliwych do wykonania w ujemnych temperaturach – dodaje.
—
Podmiotem prowadzącym zadanie budowy Drogowej Trasy Średnicowej jest Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Inwestor zastępczy to DTŚ S.A., a projekt trasy wykonała firma Mosty Katowice Sp. z o.o. Wykonawcą odcinka G1 jest SKANSKA, a odcinka G2 Konsorcjum Eurovii Polska SA oraz Bilfinger Infrastructure SA. Parterem projektu jest Urząd Miejski w Gliwicach.
Szacunkowa pełna wartość inwestycji w Gliwicach to 1 256 mln złotych.