Promocja aplikacji mobilnej – poznaj 5 skutecznych sposobów

Rynek oszalał na punkcie aplikacji mobilnych. Obecnie pojawia ich się coraz więcej, a odbiorcy generalnie są otwarci na nowe rozwiązania oferowane przez różnorodne aplikacje.

Aby do nich dotrzeć trzeba się reklamować, a promowanie tego typu produktów nie jest jednak tak proste, jak mogłoby się to wydawać. W tym tekście zaprezentujemy Ci 5 sposobów na promowanie aplikacji mobilnej w Internecie. Pomoże Ci to zabłysnąć i sprzedać produkt szerokiemu gronu odbiorców.

1. Promocja aplikacji mobilnej w systemie AdWords
Reklamy Google to obecnie jeden ze skuteczniejszych sposobów na szybkie dotarcie do milionów użytkowników na całym świecie. AdWords skutecznie zawojował system reklamowy i na stałe wpisał się w marketing internetowy. Aby reklamować się w AdWords musisz zdecydować, gdzie chcesz promować swoją aplikację – w sieci reklamowej, wyszukiwania, czy może w YouTube. Następnie konieczne jest zastanowienie się, nad swoim celem reklamowym, aby dobrze zaplanować kampanię. Może zależy Ci na zaangażowaniu odbiorców do korzystania z aplikacji, lub zachęceniu ich do jej pobierania? W systemie AdWords znajdziesz rozwiązania reklamowe umożliwiające efektywną realizację tych celów.
Aby skutecznie promować aplikację mobilną potrzebny jest też tekst reklamowy, który będzie perswazyjny oraz sprawi, że potencjalni klienci zwrócą uwagę na Twoją reklamę. Możesz również dodać link do filmiku na YouTube lub innej platformie video. Ważne jest ustalenie limitu oraz stawki docelowej CPI. Istotny jest również język oraz kraje, w których będzie wyświetlana Twoja reklama. Dzięki temu szybko dotrzesz do precyzyjnej grupy odbiorców, która może być potencjalnie zainteresowana Twoją aplikacją mobilną.

2. Reklamuj się z landing page
Kolejnym skutecznym sposobem, który sprawi, że promocja aplikacji mobilnej będzie skuteczna i przyniesie Ci wymierne rezultaty to stworzenie dedykowanej strony. Powinna ona mieć formę landing page. Taka witryna powinna być czytelna i atrakcyjna wizualnie. Najważniejsze jednak, by odpowiadała na pytania:
– do czego służy aplikacja?
– w jaki sposób jej używać?
– czy można dzielić się nią z innymi użytkownikami?
Pamiętaj, że strony typu landing page są bardzo często pierwszym miejscem, w którym klienci stykają się z produktem. Ważne więc jest, by opis aplikacji mobilnej był dostosowany do grupy docelowej oraz wyczerpujący pod względem merytorycznym. Bez tego nie masz co liczyć, że Twoja promocja odniesie sukces.

3. Promowanie aplikacji mobilnej za pomocą konkursu
Promowanie aplikacji mobilnej powinno być oparte na zachęceniu Twojej społeczności do konkretnej interakcji. Najlepszym sposobem na tego typu działanie jest organizacja konkursu w mediach społecznościowych lub innej dedykowanej platformie. Konkurs może mieć bardzo różne formy od fotograficznej po wymyślenie hasła reklamowego. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. Warto śledzić profile największych graczy i sprawdzać na bieżąco, jak u nich wyglądają akcje marketingowe i konkursy. Nagrodą może być rabat na konkretne usługi lub na Twój produkt. Użytkownicy lubią być w ten sposób aktywizowani i z całą pewnością chętnie wezmą udział w akcji marketingowej. Szczególnie, jeżeli będą mogli coś wygrać.

4. Reklamuj się w mediach społecznościowych
Zanim zdecydujesz się na promowanie aplikacji mobilnej w mediach społecznościowych, zastanów się, czego oczekujesz od potencjalnego użytkownika. Ustalenie priorytetów jest niezwykle istotne ze względu na to, że każda platforma ma zupełnie inny styl komunikacji. Musisz więc dostosować język oraz przekaz do tego, czy korzystasz z Facebooka, Pinteresta, Instagrama lub innego medium. W przypadku, gdy postanowisz skorzystać z reklamy na Facebooku, musisz zadbać o dobre targetowanie reklamy. Warto więc najpierw ustalić grupę docelową, która Cię interesuje. Zastanów się, kto jest Twoim potencjalnym odbiorcą i na tej podstawie targetuj reklamę. Bez tego Twój przekaz rozpłynie się w szumie informacyjnym, panującym w mediach społecznościowych. Przemyśl również metodę rozliczenia promocji. Do wyboru masz kilka form. Duże znaczenie ma charakter reklamy, którą emitujesz i wielkość grupy docelowej.

5. Współpracuj z Influencerami
Promocja Twojej aplikacji mobilnej może być dużo skuteczniejsza, jeżeli przekonasz influencerów do tego, że warto z niej korzystać. Kim są influencerzy? Są to osoby, których zdanie liczy się w Internecie. Zazwyczaj są to blogerzy, zajmujący się konkretnymi zagadnieniami. Znajdź więc influencerów, potencjalnie zainteresowanych Twoją aplikacją mobilną i przekonaj do korzystania z jej funkcjonalności. Szybko przekonasz się, jak wielką moc ma polecenie. Nic bowiem nie działa na internautów tak, jak opinia innego, znanego internauty. Pamiętaj jednak, by wcześniej sprawdzić, czy wybrany przez Ciebie bloger/vloger jest osobą pasującą do targetu Twoich potencjalnych użytkowników.

To jeszcze nie wszystko
Reklama aplikacji mobilnej może przybrać bardzo wiele form. W tym tekście podaliśmy Ci tylko 5 sposobów na wypromowanie aplikacji, ale nie znaczy to, że nie ma ich więcej. Wręcz przeciwnie. Wystarczy, chociażby wspomnieć o nagraniu filmiku reklamowego i umieszczeniu go na jednej ze znanych platform lub prowadzeniu bloga. Jakąkolwiek formę wybierzesz, pamiętaj, że celem nadrzędnym jest trafienie do odpowiedniej grupy użytkowników. Bez tego nawet największe nakłady finansowe okażą się pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. Szukaj możliwości i korzystaj z każdej szansy na promocję aplikacji mobilnej. Szybko przekonasz się, która forma jest dla Ciebie najlepsza.

tekst powstał przy współpracy z EACTIVE

spot_img

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Wojtek
Wojtek
4 lat temu

Promocja aplikacji mobilnej może być trudna, bo apek jest coraz więcej. Trzeba znaleźć swój sposób, ale Wasze propozycje są ciekawe – wg mnie trzeba jednak to dobrze przemyśleć i przygotować właściwą strategię promocji.

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI