r e k l a m a


Przyjazne strony internetowe: czym są i jak wpływają na użytkownika?

Według przygotowanego przez Gemius, IAB Polska i Polskie Badania Internetu raportu „E-commerce 2023”, w Polsce jest 30 milionów internautów, spośród których aż 75% dokonuje zakupów w polskich sklepach internetowych. To w oczywisty sposób pokazuje, że dziś, chcąc odnieść biznesowy sukces, trzeba skupić się na e-commerce. W tym kontekście kluczowe jest zadbanie o komfort klientów i wyprzedzenie konkurencji poprzez tworzenie przyjaznych stron internetowych.

Przyjazne strony internetowe a UX, czyli dlaczego samo SEO już nie wystarcza?

Podstawą widoczności firmy w internecie jest SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. To kluczowy element, zapewniający widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jednak współcześnie samo SEO już nie wystarcza. Doświadczenia, jakie towarzyszą użytkownikowi korzystającemu ze strony, czyli User Experience (UX), ma obecnie równie istotne znaczenie.

UX to sposób, w jaki użytkownik odbiera Twoją stronę internetową i dochodzi z nią do interakcji. UX obejmuje wszystko, od nawigacji, intuicyjności i łatwości korzystania z witryny po estetykę i kolorystykę strony oraz jakość treści. Przyjazna strona internetowa musi być intuicyjna, responsywna dla urządzeń mobilnych, szybka, a treści powinny być zrozumiałe i atrakcyjne dla użytkownika.

Jeżeli zastanawiasz się, czy wystarczy Ci SEO, czy też musisz postawić na SEO+UX, zapoznaj się z artykułem: https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne.

Jakie korzyści daje skupienie się na SEO i UX?

UX skupia się na realnym użytkowniku, ale warto tu wspomnieć o tym, że także Google coraz częściej uwzględnia elementy UX jako czynniki rankingowe. Dlatego dbanie o użytkowość strony ma istotne znaczenie dla pozycji w wynikach wyszukiwania. Inne korzyści wynikające z wdrożenia przyjaznej strony internetowej to:

  • Wyższa widoczność w wynikach wyszukiwania: optymalizacja SEO pomaga podnieść pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, co przyciąga większą liczbę osób odwiedzających;

  • Zwiększony ruch na stronie: poprawa UX sprawia, że użytkownicy chętniej spędzają czas na Twojej stronie, przeglądają jej treści i dokonują zakupów;

  • Mniejsza liczba odrzuceń: dzięki lepszemu UX zmniejsza się współczynnik odrzuceń, co oznacza, że więcej użytkowników pozostaje na stronie;

  • Wyższe wskaźniki konwersji: strona z dobrą nawigacją i treściami dostosowanymi do potrzeb użytkownika ma większe szanse na przekształcenie odwiedzających w klientów, którzy dokonają zamówienia, zapiszą się do newslettera czy założą konto na stronie;

  • Wzrost zaufania i lojalności: strona internetowa, która oferuje pozytywne doświadczenia, buduje zaufanie i zachęca użytkowników do powrotu.

Jak widzisz, przyjazna strona to taka, która uwzględnia nie tylko UX, ale też SEO. Połączenie to nazywamy SXO – Search Experience Optimization.

Kampania SXO z agencją Semcore

Jeśli planujesz zadbać o SEO i UX swojej strony internetowej, warto rozważyć współpracę z agencją Semcore. Firma specjalizuje się w kompleksowych kampaniach SXO, jednak prowadzi także tradycyjne kampanie dotyczące wyłącznie pozycjonowania. Ze szczegółami możesz zapoznać się na stronie https://semcore.pl/pozycjonowanie.

Materiał partnera

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI