Według przygotowanego przez Gemius, IAB Polska i Polskie Badania Internetu raportu „E-commerce 2023”, w Polsce jest 30 milionów internautów, spośród których aż 75% dokonuje zakupów w polskich sklepach internetowych. To w oczywisty sposób pokazuje, że dziś, chcąc odnieść biznesowy sukces, trzeba skupić się na e-commerce. W tym kontekście kluczowe jest zadbanie o komfort klientów i wyprzedzenie konkurencji poprzez tworzenie przyjaznych stron internetowych.
Przyjazne strony internetowe a UX, czyli dlaczego samo SEO już nie wystarcza?
Podstawą widoczności firmy w internecie jest SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. To kluczowy element, zapewniający widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jednak współcześnie samo SEO już nie wystarcza. Doświadczenia, jakie towarzyszą użytkownikowi korzystającemu ze strony, czyli User Experience (UX), ma obecnie równie istotne znaczenie.
UX to sposób, w jaki użytkownik odbiera Twoją stronę internetową i dochodzi z nią do interakcji. UX obejmuje wszystko, od nawigacji, intuicyjności i łatwości korzystania z witryny po estetykę i kolorystykę strony oraz jakość treści. Przyjazna strona internetowa musi być intuicyjna, responsywna dla urządzeń mobilnych, szybka, a treści powinny być zrozumiałe i atrakcyjne dla użytkownika.
Jeżeli zastanawiasz się, czy wystarczy Ci SEO, czy też musisz postawić na SEO+UX, zapoznaj się z artykułem: https://semcore.pl/seo-co-to-i-komu-jest-potrzebne.
Jakie korzyści daje skupienie się na SEO i UX?
UX skupia się na realnym użytkowniku, ale warto tu wspomnieć o tym, że także Google coraz częściej uwzględnia elementy UX jako czynniki rankingowe. Dlatego dbanie o użytkowość strony ma istotne znaczenie dla pozycji w wynikach wyszukiwania. Inne korzyści wynikające z wdrożenia przyjaznej strony internetowej to:
-
Wyższa widoczność w wynikach wyszukiwania: optymalizacja SEO pomaga podnieść pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, co przyciąga większą liczbę osób odwiedzających;
-
Zwiększony ruch na stronie: poprawa UX sprawia, że użytkownicy chętniej spędzają czas na Twojej stronie, przeglądają jej treści i dokonują zakupów;
-
Mniejsza liczba odrzuceń: dzięki lepszemu UX zmniejsza się współczynnik odrzuceń, co oznacza, że więcej użytkowników pozostaje na stronie;
-
Wyższe wskaźniki konwersji: strona z dobrą nawigacją i treściami dostosowanymi do potrzeb użytkownika ma większe szanse na przekształcenie odwiedzających w klientów, którzy dokonają zamówienia, zapiszą się do newslettera czy założą konto na stronie;
-
Wzrost zaufania i lojalności: strona internetowa, która oferuje pozytywne doświadczenia, buduje zaufanie i zachęca użytkowników do powrotu.
Jak widzisz, przyjazna strona to taka, która uwzględnia nie tylko UX, ale też SEO. Połączenie to nazywamy SXO – Search Experience Optimization.
Kampania SXO z agencją Semcore
Jeśli planujesz zadbać o SEO i UX swojej strony internetowej, warto rozważyć współpracę z agencją Semcore. Firma specjalizuje się w kompleksowych kampaniach SXO, jednak prowadzi także tradycyjne kampanie dotyczące wyłącznie pozycjonowania. Ze szczegółami możesz zapoznać się na stronie https://semcore.pl/pozycjonowanie.
Materiał partnera