Miasto Gliwice przyciąga kolejnych dużych inwestorów. Firma, która wybuduje w naszym mieście outlet odzieżowy do tej pory działała głównie na rynku niemieckim i austriackim.
O budowie w Gliwicach zdecydowało dobre położenie miasta na skrzyżowaniu dwóch autostrad, ale nie tylko.
– W ostatnich kilkunastu latach Gliwice dołączyły do czołówki najnowocześniejszych i najbogatszych miast Górnego Śląska. Jednocześnie jest to jedno z ostatnich miejsc na mapie Polski z tak dużym potencjałem dla centrum outletowego, z czego doskonale zdają sobie sprawę firmy zainteresowane wynajęciem powierzchni handlowej. Powierzchnia zaplanowana w pierwszej fazie jest już wynajęta na poziomie przeszło 70 proc. Obecnie trwają rozmowy z najemcami zainteresowanymi zajęciem ostatnich lokali pierwszego etapu, które dołączą do grona najlepszych marek w Polsce – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG.
Zobacz wideo z drona
Na łącznej powierzchni blisko 20 tys. mkw. znajdzie się ponad 120 salonów różnych marek odzieżowych oraz obuwniczych. Obiekt będzie realizowany w dwóch fazach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. mkw. zaplanowano na wiosnę 2019 roku. Najpierw pojawi się 70 sklepów.
Inwestorem Silesia Outlet jest 6B47 Poland, spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Erbud SA. Projekt przygotowało biuro architektoniczne IMB Asymetria. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.
Projekt Silesia Outlet realizowany jest w dwóch etapach.
Faza pierwsza to około 70 sklepów o łącznej powierzchni najmu 12 tys. mkw., faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Centrum dysponować będzie 830 miejscami parkingowymi.
Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod centrum Silesia Outlet symbolizuje przekroczenie kolejnego kamienia milowego projektu – zakończenia robót ziemnych i rozpoczęcia głównej fazy budowy. W lipcu faza pierwsza obiektu znajdzie się pod dachem. Całkowity koszt tego etapu budowy wyniesie ponad 57 mln złotych.
W Silesia Outlet swoje salony otworzą m.in.: Vistula i Wólczanka, Kubenz, Bruno Zinger, Lavard, Lancerto, Lee Cooper, Lee Wrangler, Bagatelle, Martes Sport, Puma, Reebok, Adidas i New Balance, Guess, Kazar, Umbro i Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Venezia, Unisono, Volcano, Cross Jeans, Pepe Jeans, Trespass, Symbiosis, Diverse oraz Molton.