W walentynki warto zaskoczyć partnera albo partnerkę. Co najchętniej kupują zakochani? Czy 14 lutego na dobre wpisał się w kalendarz polskiego świętowania?
Zdradzają eksperci z Centrum Handlowego Europa Centralna w Gliwicach. Jedno jest pewne. Mieszkańcy Śląska chętnie chcą zaskoczyć swojego Walentego bądź Walentynkę. Według badania SW Research prawie połowa Polaków chętnie aktywnie obchodzi walentynki ze swoją bliską osobą. Większość spędza ten wyjątkowy dzień w roku wyłącznie ze swoim partnerem bądź partnerką. Tak czyni niemal 2/3 obchodzących ten dzień w naszych kraju. Co ciekawe, w nieco większym, rodzinnym gronie robi to co piąta para, a z przyjaciółmi co dziesiąta.
Najchętniej, według badania z 2015 roku, dzień kojarzony ze strzałą kupidyna obchodzą małżonkowie. – Tak naprawdę pierwsza połowa lutego upływa właśnie pod znakiem zakupów dokonywanych bardzo często z myślą o osobie najbliższej naszemu sercu – mówi Katarzyna Lenartowicz, zastępca dyrektora Europy Centralnej. – Wbrew pozorom wiek nie ma tutaj
kompletnie znaczenia. Chociaż wielu Polakom i mieszkańcom Śląska 14 lutego kojarzy się z komercją i zachodnim stylem życia, to chętnie wykorzystujemy tę okazję do zadeklarowania miłości. Pomysłów na walentynki jest tak dużo, jak zakochanych. Z całą pewnością wciąż ogromną popularnością cieszą się zakupy eleganckiej bielizny, biżuterii, sprzętu sportowego, czy drobnego RTV. W ten sposób, niekoniecznie czysto symbolicznie, chcemy udowodnić naszą pamięć i wyjątkowość bliskiej osobie. Często to także okazja do wspólnego spędzania czasu na smakowitej kolacji, czy deserze, na który nie chcemy sobie pozwolić na co dzień.
Z myślą o wszystkich, którzy poszukują inspiracji dla swojego Walentego oraz ukochanej Walentynki na Pszczyńskiej 315 przygotowano specjalną akcję „Europa Centralna dla zakochanych”. W jej ramach można znaleźć propozycje sklepów, kawiarni i restauracji, które pomogą w przygotowaniu wyjątkowego 14 lutego. – Proponujemy propozycje dla osób dysponujących różnymi funduszami – dodaje Mateusz Widuch z działu marketingu Europy Centralnej. – Co ciekawe, statystyczny Polak na walentynkową niespodziankę przeznacza najczęściej między 50 a 100 złotymi. Nasze doświadczenia pokazują jednak, że nasi klienci są zdecydowanie bardziej hojni. Co ciekawe, klientki o tych zakupach myślą z większym wyprzedzeniem niż klienci, którzy decydują się raczej na zakupy na ostatnią chwilę.
Walentynki to także dobra okazja do aktywnego spędzania wolnego czasu. Można to uczynić także na darmowym lodowisku w Europie Centralnej. Tam, nie tylko z myślą o zakochanych, 13 i 14 lutego czeka wiele niespodzianek na pogodne rozpoczęcie ferii. W iście brazylijskiej atmosferze przygotowano wiele animacji oraz konkursów – także dla najmłodszych.