r e k l a m a


Sukces studentów Politechniki Śląskiej. Wracają z medalami

Studencki projekt Silesian Greenpower konstruujący lekkie pojazdy elektryczne po raz kolejny udowadnia, że na brytyjskim podium nie może zabraknąć Polaków.

Grupa w tym roku wystawiła podczas zawodów aż trzy bolidy: dwa smukłe pociski SG Bullet oraz SG Bullet II, a także flagowego rekina po tzw. ”lifcie” SG Shark III. Tegoroczny wyścig Silverline Corporate Challenge na torze Rockingham zakończył się zaszczytnym trzecim miejscem dla bolidu SG Bullet II, którym kierowała Anna Samol z Wydziału Mechanicznego Technologicznego.

Zielono-czarny pocisk pokonał 27 okrążeń w czasie 1h 6min 17s ze średnią prędkością 57,8 km/h. Tak świetny wynik pozwolił zostawić w tyle drużyny takich firm jak Jaguar Land Rover, Lockheed Martin, czy Rolls Roys. Drugi brązowy medal dla Bulleta II został przyznany w ramach 10 rundy ligii F24+. Podczas zawodów na torze Rockinhgam bolid uzyskał rekordową dla zespołu prędkość 75 km/h.

Bolid Shark III kierowany przez Darię Machę uplasował się na 5 pozycji, przejeżdżając 24 okrążenia w ciągu godziny i 10s. Natomiast SG Bullet, który prowadziła Karolina Rzepiela znalazł się na miejscu 8. z czasem 1h 1min 51s i także 24 okrążeniami. W zawodach brało udział 40 bolidów z państw takich jak: Anglia, Szkocja, Irlandia, Portugalia, czy Stany Zjednoczone.

Edycja 2015 nie przyniosła diametralnie dużych zmian w kształcie karoserii bolidów, lecz nie obyło się bez technicznych nowinek. Poszycie Sharka III zostało wykonane w technologii suchego laminatu przez Śląskie Centrum Naukowo technologiczne Przemysłu Lotniczego – metoda ta pozwala na uzyskanie idealnych proporcji włókna oraz żywicy w kompozycie, przez co korzystają z niej najnowocześniejsze wytwórnie w skali światowej. Dwa pozostałe poszycia studenci zrobili samodzielnie z wykorzystaniem pompy próżniowej, która ma za zadanie odsączyć nadmiar żywicy.

Ultracienkie poszycie węglowe zostało wzmocnione specjalnym użebrowaniem wykonanym również z włókna węglowego. Innymi ważnymi zmianami w bolidach jest zastosowanie nowego sterownika, dzięki któremu udało się znacząco zmniejszyć straty prądu oraz udoskonalony system pomiarowy, który jest niezbędny do przeprowadzenia analiz osiągów bolidów i wyciągnięcia wniosków na przyszłą edycję.

Zespół Silesian Greenpower na pewno nie zamierza zwalniać tempa. Na przełomie października i listopada otwarcie nowej edycji zawodów, nabór nowych członków, świeża energia i napływ kolejnych innowacyjnych pomysłów, które pozwolą wyprzedzić rywali.

Wyniki International Final 2015 / Silverline Corporate Challenge
3. SG Bullet II – Anna Samol – 27 okrążeń – czas 1:6’17 – śr. prędkość 57,8 km/h
5. SG Shark III – Daria Macha – 24 okrążenia – czas 1:0’10 – śr. prędkość 56,6 km/h
8. SG Bullet – Karolina Rzepiela – 24 okrążenia – czas 1:1’51 – śr. prędkość 55 km/h

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
naukowiec
naukowiec
8 lat temu

Zdolni bez pieniędzy. To dodatkowo zachwyca jury zagraniczne-można tak tanio? My nie mamy wyjścia, trzebacerować czym się da…

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI