Tak będzie wyglądać Centrum Przesiadkowe w Gliwicach

47
a 2 0
a 2 0

Miasto Gliwice złożyło już wniosek umożliwiający zdobycie wielomilionowej dotacji z Unii Europejskiej na budowę Centrum Przesiadkowego. Chodzi o kwotę ok. 130 mln zł w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Rozstrzygnięcie konkursu i podpisanie umowy na dofinansowanie unijne zaplanowano na IV kwartał tego roku.

Jak poinformował na czwartkowej sesji Rady Miasta prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz, podstawą złożonego 28 marca wniosku był projekt budowlany Centrum Przesiadkowego w Gliwicach, dokończony przez Mostostal Zabrze Biprohut. Projekt ma szansę na realizację w ramach Działania 4.5.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014–2020.

Budowa Centrum Przesiadkowego będzie jedną z największych i najważniejszych inwestycji w Gliwicach. Jego powstanie obok zmodernizowanego dworca kolejowego wprowadzi nową jakość do krajobrazu centrum miasta.
Nowoczesne Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu, podniesie standard obsługi i usprawni przemieszczanie się podróżnych. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy dworzec autobusowy z zadaszeniem wraz z budynkiem głównym, budynkiem pomocniczym i tunelem. Będzie to nowoczesny obiekt, zintegrowany z dworcem kolejowym systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z parkingami dla samochodów i rowerów oraz zapleczem komercyjnym.

Ścisłe centrum Gliwic zyska nowe oblicze – w ramach inwestycji zostaną zmodernizowane i przebudowane sąsiednie ulice, a także ważny punkt naszego miasta, plac Piastów.

Przewidziano przebudowę ul. Bohaterów Getta Warszawskiego wraz z odcinkiem ul. Zwycięstwa, placu Piastów i odcinka ul. Piwnej, ul. Składowej z fragmentem ul. Warszawskiej, ul. Okopowej, ul. Na Piasku i placu przed dworcem PKP oraz fragmentu ul. Tarnogórskiej. Na przedłużeniu ul. Udzieli zaplanowano ciąg dla pieszych i rowerów, łączący okolice ulic Kolberga i Tarnogórskiej z Centrum Przesiadkowym. Zaplanowano także ścieżkę rowerową łączącą trasę rowerową Centrum – Sośnica z drogami rowerowymi na terenie Centrum Przesiadkowego, wykonanie zadaszonych parkingów dla jednośladów oraz stacji wypożyczalni rowerów na terenie Centrum.

W przyszłości cały kwartał przebudowanego ścisłego centrum Gliwic wraz ze zmodernizowaną ul. Zwycięstwa stanie się kolejną wizytówką naszego miasta i nową, przyjazną przestrzenią miejską.

MSI

Subscribe
Powiadom o
guest

47 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
Jan
5 lat temu

Zwycięstwa oczywiście nie dla grubasow…..

Krzysztof
Krzysztof
5 lat temu

Za trzydzieści parę lat, jak dobrze pójdzie…buhahahahahahahaha.

Maccc
Maccc
5 lat temu

Fuuuujjj

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Jeśli tak wygląda wizualizacja, to nie chcę pytać jak będzie wyglądać efekt finalny 😀

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Jasne… no 1.04 tuż tuż… ☺

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

szczerze…nie jestem zachwycona…nie było lepszego projektu ?

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Jak to się mówi dupy nie urywa

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Co to kuźwa ma być? Porażka

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

porażka 🙁

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Słabo to wygląda…
Powiedziałbym, że jest to na skraju dysguścia…

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

hmm zadaszenie może się części podobać, kwestia gustu;) jednak brakuje mi tutaj pomieszczenia zamkniętego (w Polsce pogoda pozwalająca na komfortowe oczekiwanie na autobus na świeżym powietrzu występuje nieczęsto), ławeczek (ja nie doszukałam się;), toalet, choćby niewielkiego baru czy sklepiku z podstawowymi produktami spożywczymi i napojami.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

pod względem estetyki wygląda to słabo 🙂

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Fajna ta stacja benzynowa

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Rozumiem, że tu chodzi o stację benzynową?

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Czyli z konceptu półokrągłego dachu przechodzimy do czegoś a la stacja benzynowa

infogliwice.pl
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Koncepcja została zmieniona dlatego, że naukowcy z Politechniki Śląskiej zweryfikowali założenia przyjęte przez poprzedniego projektanta i doszli do wniosku, że to po prostu nie może stać…

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

infogliwice.pl nie da sie to otworzyc parasola w d… . Nie takie konstrukcje na swiecie stoja, ale u nas naukowcy z polibudy najmadrzejsi Po prostu jak zwykle chodzi o hajs i o to kto wygra przetarg. Made in Poland

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

infogliwice.pl czyli innymi słowy poprzedni projekt był bublem. Czy w związku z tym miasto odzyskało kasę którą zapłaciło za coś co jest niemożliwe do realizacji?

TOBI
TOBI
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

A kosztowała niemało, a może tak od początku zamawiający wiedziała że tego nie da się wybudować, ale miał udział pod stołem w kosztach zamówienia,… Czy oby z nowym szpitalem nie było tak samo? Może to sposób „zarabiania” przez grupę wspierającą jedyną słuszną władzę „normalnych” pieniędzy,…

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

infogliwice.pl mimo wszystko można było zaprojektować coś bardziej finezyjnego niż wiaty 😉 tym bardziej ze miała to być wizytówka miasta, spójna z dworcem PKP.

infogliwice.pl
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

To nie my projektowaliśmy 😀 Problem w tym, że gdy okazało się, iż konstrukcja zaprojektowana przez poprzednią firmę nie ma szansy stać, to Biprohut podjął się realizacji zadania „na już”. Nie chcemy ich tłumaczyć, ale mieli bardzo mało czasu. Może dlatego to tak wygląda…

infogliwice.pl
5 lat temu
Reply to  Anonimowo
Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

infogliwice.pl: wiem, że nie. Wiem tez że poprzedni projekt niby nie miał szansy stać. Co z kasą? Ktoś coś w tym temacie? ;D

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michał Jaraczewski
No i cisza….

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

infogliwice.pl jeśli to nie kasa stoi za tym projektem a czas to mimo wszystko to jest inwestycja na lata i w takim wypadku przesunięcie inwestycji w czasie wydaje się decyzją jak najbardziej słuszną niż zrobienie czegoś na szybko aby tylko było. Chyba nie o to w tym wszystkim chodzi 😉

infogliwice.pl
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Piotr Panchyrz Czas goni, by nie stracić szansy na dofinansowanie tej inwestycji

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

infogliwice.pl I czy ktoś za to beknie?

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

infogliwice.pl
Wyżej pytaliśmy, co wyszło z finansowaniem tego projektu-bubla. Bo projektant kase jakąś zapewne wziął. A skoro projekt nie nadaje sie do realizacji, kasa powinna być zwrócona.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Okropne !

observator
observator
5 lat temu

Selgros ma ładniejszą wiatę nad parkingiem 😉

Mario
Mario
5 lat temu

Wcześniejszy projekt był ładniejszy i nowocześniejszy .Ten obecny przypomina zwykłą wiatę przystankową która będzie szpecić.Zamiast się tak spieszyć to lepiej już poczekać i wybudować coś lepszego nowocześniejszego.Centrum przesiadkowe to obiekt publiczny więc o koncepcji wyboru projektu powinni zadecydować mieszkancy którzy będą widywać ten obiekt codziennie.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Nie podoba się kompletnie!

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Straszne

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Najfajniejsze będą gołębie stadami obsiadajace kratownice, pozdrawiam podróżnych i urząd miasta:-)

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

CPN

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Były trzy lepsze wizualizacje… pewnie część środków poszło na „Podium”…?

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Brzydkie i jak się zacznie starzeć będzie kompletna tragedia 🙂 🙂 Będzie wyglądało jak dworzec kolejowy w Bytomiu 🙂

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Architekt był na rauszu ??????

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Paskudztwo! Pierwszy projekt był naprawdę ładny (ten drewniany, zaokrąglony, przeszklony). Drugi już znacznie gorszy (wielka podpaska). A to jest naprawdę dno…

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

drewno szybko straciłoby na swoim pierwotnym uroku

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Gdyby je dobrze zabezpieczyć, zainpregnować i przykryć (z tego co wiem to konstrukcja miała podtrzymywać dach, a więc miała być [przynajmniej częściowo] przykryta innym materiałem]) to nie koniecznie. Do dziś stoją drewniane obiekty z XV wieku i wcale nie straciły na uroku.

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Ani ładne, ani funkcjonalne
A gdzie poczekalnie, zaplecze gastronomiczne, toalety? ?
Będzie się biegać na dworzec PKP, gdzie też nic nie ma

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Ale gówno ludzie nie pozwólmy o postawić tego gówna u nas w mieście

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Dawid Borchet

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo

Dawid Borchet wiata pks lata 80 wielkie centrum przesiadkowe

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu

Bardzo

Anonimowo
Anonimowo
5 lat temu
Reply to  Anonimowo