r e k l a m a


To skrzyżowanie zakorkowało się. Trwa analiza ruchu

Skrzyżowania ulic Kozielskiej i Okulickiego oraz Andersa i Okulickiego, a także rejon ronda im. gen. Andersa to w godzinach porannego i popołudniowego szczytu miejsca wyjątkowo zatłoczone. Miasto trzyma jednak rękę na pulsie – pozytywną zmianę dla gliwiczan ma przynieść nowa analiza ruchu oraz stworzone na jej podstawie koncepcje optymalnych rozwiązań drogowych dla tego rejonu miasta. W rejonach skrzyżowań objętych analizą pojawiły się już skrzynki pomiarowe wraz z kamerami.

Prace te dla Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach prowadzi Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe DROG-MEN z Rudy Śląskiej, które ma 11 miesięcy na wykonanie pomiarów ruchu w celu sprawdzenia faktycznych natężeń, szczególnie w godzinach tzw. szczytu. Następnie przeprowadzona zostanie analiza ruchu, a finalnie przedstawione zostaną propozycje nowych rozwiązań dla układu komunikacyjnego obejmującego skrzyżowania ulic Kozielskiej i Okulickiego oraz Andersa i Okulickiego, a także rejon ronda im. gen. Andersa.

– Koncepcje mają przedstawić po co najmniej dwa rozwiązania przebudowy powyższego układu komunikacyjnego, uwzględniając najbliższe 10 lat, kolejnych 10 do 20 lat oraz ostateczny układ zakładający całkowitą rozbudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – mówi Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Ostatecznie gliwicki ZDM powinien otrzymać sześć rozwiązań koncepcyjnych, które stanowić będą podstawę do projektowania i rozbudowy skrzyżowań lub budowy nowych dróg. Pozwolą one na odciążenie ulic Kozielskiej i Andersa.

Pierwsze działania zmierzające do poprawy przejazdu w tym rejonie podjęte zostały z początkiem roku, kiedy to poszerzona została jezdnia w ciągu ulicy Okulickiego. Dzięki temu można było wyznaczyć dodatkowy pas ruchu. Dla usprawnienia przejazdu wprowadzono także zmiany w organizacji ruchu.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Arek
Arek
20 dni temu

11 miesięcy po to by odkryć to co wszyscy wiemy – trzeba dobudować drugą jezdnię tak jak obwodnica była od początku projektowana. Gdy będą dwa pasy na wprost to w tym samym czasie na zielonym przejedzie dwukrotnie więcej pojazdów.

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI