r e k l a m a


UM Gliwice zapłacił ponad 73 tys. zł za oprawę graficzną, a 9 tys. za stronę www strategii

73 tysiące złotych – tyle kosztuje gliwickich podatników identyfikacja wizualna stworzona na zlecenie urzędu miejskiego. Dotyczy ona „Strategii 2040”. W cenie zawarte są jeszcze inne usługi graficzne.

Władze Gliwic postanowiły stworzyć dokument nazwany „Strategią 2040”. Po co jest on, według urzędników, Gliwicom potrzebny? „Strategia rozwoju miasta to podstawowy dokument zarządzania miastem – ogólny, długofalowy plan jego rozwoju, najczęściej rozpisany na 10–20 lat” – czytamy na urzędowej stronie.

Sama oprawa graficzna kosztowała gliwiczan sporo. Urząd miejski zlecił wykonanie m.in. logotypu gliwickiej firmie Fine story. Za usługę zapłacono ponad 73 tysiące złotych. Przedsiębiorstwo odpowiada za przygotowanie identyfikacji wizualnej oraz przygotowanie grafik w czasie trwania procesu, czyli do końca października 2022 r.
Oto logo, które stworzyła wspomniana firma. To tylko jeden z projektów. Urzędnicy odmówili udostępnienia innych projektów, twierdząc, że nie są one informacją publiczną.

Na zlecenie UM Gliwice przygotowano też poniższe grafiki



Powstała również strona internetowa poświęconą strategii. Koszt jej stworzenia wyniósł 9 tysięcy złotych.

Podserwis wykonała spółka Smartbees. Dodatkowo urząd miejski zlecił wsparcie techniczne i rozwój kilku podstron urzędowej strony, a wśród nich tej dotyczącej strategii.

Koszt to ponad 47 tys. złotych.

Usługę realizuje firma Elder of internet Błażej Owczarczyk.

Oprócz przygotowanych przez firmę Fine story grafik, na stronie znajdziemy również zdjęcia pochodzące z darmowych serwisów z fotografiami.

Stworzenie oprawy graficznej oraz strony internetowej to dopiero początek wydatków w związku z przygotowaniem strategii. Kolejnym kosztem są wypłaty ekspertów, z którymi projekt będzie współtworzony. Jest to jednak materiał na osobny artykuł.

fot. UM Gliwice

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
tomasz
tomasz
3 lat temu

nie ma żadnego śladu w sieci o Fine story, kolesiostwo?

Jolanta
Jolanta
3 lat temu

to logo to dziecko z podstawówki robiło podczas zdalnego nauczania? 🙂 piękne badziewie

Polak
Polak
3 lat temu

Stary bezczelny patent na wyprowadzenie pieniędzy.

Hehehe
Hehehe
3 lat temu

To logo jest kwintesencją Neumanna 🙂

o matko!!!
o matko!!!
3 lat temu

K****a co to ma być? Jak to coś mogło kosztować 70 tyś?
Wczoraj 30 milionów, dzisiaj 70 tyś za jakies gówniane logo. CO się dzieje w tym mieście? Czy są tutaj jakieś służby typu CBA?

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI