W Gliwicach powstanie nowe rondo. To pierwszy etap budowy obwodnicy

7
obwodnica 1
obwodnica 1

Początkowo roboty nie spowodują zmian w organizacji ruchu ani większych utrudnień dla kierowców.

Przygotowanie terenu, przebudowa sieci infrastruktury podziemnej, budowa nowych sieci, kanalizacji oraz oświetlenia – to prace, jakie od 6 listopada prowadzone będą przy ul. Bojkowskiej w ramach rozpoczęcia budowy ronda turbinowego. To pierwszy etap realizacji południowej obwodnicy miasta. Nowe rozwiązanie drogowe powstanie za skrzyżowaniem z ul. M. Płażyńskiego. Na „turbinie” nie będzie można zmieniać pasów ruchu. Dojeżdżając do skrzyżowania, kierowcy będą musieli zająć odpowiedni pas wynikający ze znaków drogowych.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach zadania pod nazwą „Budowa południowej części obwodnicy miasta, przebudowa i rozbudowa układu drogowego pomiędzy ul. Bojkowską i Pszczyńską w Gliwicach wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Etap I. Rozbudowa ul. Bojkowskiej i budowa fragmentu obwodnicy”. – Zaplanowaliśmy przebudowę 400-metrowego fragmentu ul. Bojkowskiej, budowę nowej drogi (odcinek długości 900 metrów) łączącej ul. Bojkowską z ul. Okrężną po południowej stronie osadników i przebudowę południowej części ul. Okrężnej (odcinek 700 metrów). Rondo turbinowe powstanie na zachód od skrzyżowania ulic Okrężnej i Pszczyńskiej, w celu skomunikowania przebudowywanych i budowanych dróg dojazdowych – przypomina Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Inwestycja jest finansowana ze środków budżetu miasta. Prace wykona wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów z Gliwic. Szacowany koszt budowy to ok. 6 mln zł.

Subscribe
Powiadom o
guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Piotr Uniowski
7 lat temu

Budują juz ze 20 lat… obwodnicę Nysy zbudowano bez chwalenia się nią w 2 lata i jest to obwodnica z prawdziwego zdarzenia!

Wojciech Witczak
7 lat temu
Reply to  Piotr Uniowski

Nie budują źle a jak budują też źle 😀

inżynier
inżynier
7 lat temu

Tylko dlaczego rondo?! To nagłupsza organizacja ruchu! Z jednego skrzyżowania robione są cztery, wszyscy są na podporządkowanej… W przypadku dużego ruchu na jednej relacji korki są gigantyczne. Lepszebsą światła podpięte do ITS.

ed11211
ed11211
7 lat temu
Reply to  inżynier

Nie żartuj nawet. Już są na Bojkowskiej nowe światła, all red. Działa to tragicznie. Mam filmik jak 5 aut przejeżdża jedno za drugim, za chwilę czerwone na 1 sek i znów zielone. Auta jechały jednym ciągiem a te światła szaleją.

Justyna Gładysz
7 lat temu

Czy to rondo będzie przy wjeździe tam gdzie DPD i Tenneco czy tylko mi się wydaje ?

Marcus Ses
7 lat temu

fajnie że powstanie…byle by szybko i bez kombinacji jak bedzie sie nazywac bo jak przypuszczam to oszołomy będa chciały znowu upamiętnić to rondo błogosławionym imieniem brata nawiedzonego nieudacznika tego biednego kraju.

ps
ps
7 lat temu

Jak można było poprowadzic obwodnicę od strony centrum przed rondem a nie za rondem od strony strefy ekonomicznej – wąskie gardło jakim jest rondo koło Cmentarza Centralnego powoduje wiecznie korki.
I jeszcze jakiś geniusz na zjeździe z ulicy Okulickiego (od DK88) na Kozielską ustalił pas do jazdy na wprost razem z lewoskrętem zamiast dac prosto na prawoskręcie – efekt taki że jadąc prosto musisz czekac aż skręcający w lewo przepuszczą wszystkich jadących z naprzeciwka