r e k l a m a

spot_imgspot_img

Wielopoziomowy parking nad tunelem DTŚ? Miasto zleciło ekspertyzę – koszt 140 tys. zł

Jako pierwsi poinformowaliśmy, że władze Gliwic rozważają budowę wielopoziomowego parkingu nad tunelem DTŚ w Gliwicach. Kiedy obiekt mógłby powstać? Czy w ogóle budowa w tym miejscu będzie możliwa? To ma wykazać ekspertyza, którą zlecono Politechnice Śląskiej. Koszt opracowania to ponad 140 tysięcy złotych.

Nowy, wielopoziomowy parking planowany jest w miejscu obecnego parkingu naziemnego między GCH a ul. Dubois. – Pomysł stworzenia w tym miejscu parkingu powstał podczas projektowania oraz budowy Drogowej Trasy Średnicowej – informuje Łukasz Oryszczak, rzecznik prezydenta Gliwic.

Faktycznie, już wiele lat temu prezentowano wizualizacje, na których widoczny był parking oraz biurowce. Jednak jak to często bywa – wizualizacje to jedno, a rzeczywistość to drugie. We wskazanym miejscu powstał parking naziemny. Na początku był bezpłatny (zapisy w umowie z UE), a następnie włączono go do strefy płatnego parkowania. Władze Gliwic nie wykluczają, że nowy parking wielopoziomowy również będzie częścią SPP i mieszkańcy zapłacą za postój.

Na razie ciężko oszacować koszty budowy parkingu.

Właśnie kończy się budowa parkingu wielopoziomowego przy gliwickiej onkologii. Instytucja ta zapłaci za niego ponad 24 mln zł. Obiekt pomieści 800 samochodów. Wiadomo jednak, że od dłuższego czasu ceny materiałów i prac budowlanych szybują w górę, więc dzisiaj nie da się przewidzieć ile miejska inwestycja mogłaby kosztować. – Oszacowanie kosztu budowy będzie możliwe po wykonaniu ekspertyzy, a następnie dokumentacji projektowej – dodaje rzecznik Neumanna.

Ile miejsc parkingowych?

Tego też w urzędzie jeszcze nie wiedzą. – Ta decyzja również będzie podejmowana w zależności od wyników ekspertyzy technicznej. Celem ekspertyzy jest określenie jakie obciążenie przeniosą ściany szczelinowe tunelu obciążone konstrukcją wielopoziomowego parkingu bez szkody dla samego tunelu. W wyniku opracowania zostanie także oszacowana liczba możliwych do wykonania kondygnacji. Dopiero po otrzymaniu wyników ekspertyzy będzie można podjąć decyzję o zasadności podejmowania inwestycji w oparciu o liczbę miejsc parkingowych jakie mogą powstać po wybudowaniu obiektu oraz spodziewanego kosztu związanego z niezbędnymi rozwiązaniami technicznymi – podsumowuje rzecznik prezydenta Gliwic.

Jeśli ekspertyza da „zielone światło”, to kiedy mogą ruszyć prace i kiedy parking mógłby być gotowy? – Kwestia uzależniona od wyników przeprowadzonej ekspertyzy technicznej oraz środków finansowych zabezpieczonych i pozyskanych przez Miasto – mówi Oryszczak.

Skąd miasto weźmie pieniądze na budowę parkingu?

Z wypowiedzi prezydenckiego rzecznika wynika, że będzie starało się o środki zewnętrzne. Jeśli tak się stanie, to budowy nie należy spodziewać się szybko. Procedury zawsze trwają, a dodatkowo nie ma gwarancji, że wsparcie zostanie udzielone. Czy władze zdecydują się na budowę z miejskiej kasy? Tego raczej nie dowiemy się przed wyborami.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Egon
Egon
1 rok temu

Myślałem, ze budując takie obiekty za wczas opracowuje się jakąś sensowną dokumentację, z której wynikałaby nośność tego tunelu.

Jan
Jan
1 rok temu

Niech miasto zorganizuje porządną komunikację miejską, to i samochodow bedzie w centrum mniej, nie bedzie brakowalo miejsc parkingowych. Ale miasto jest przyjazne kierowcom, inni (piesi, rowerzysci, autobusy) tylko kierowcom uprzykrzają życie, wiec auta niech jeżdżą,pozostali przemykajcie się!

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI