r e k l a m a


Zachodnia obwodnica Gliwic coraz bliżej. Wiemy, kto ją zbuduje

Konsorcjum firm Eurovia Polska i PRUIM złożyło najkorzystniejszą ofertę w rozstrzygniętym właśnie przetargu na budowę fragmentu zachodniej obwodnicy Gliwic od ul. Rybnickiej do ul. Daszyńskiego. Wybrani przez miasto oferenci zaproponowali za realizację inwestycji blisko 82,6 mln zł.

Do majowego przetargu wpłynęło 5 ofert, z których najtańsza opiewała na ponad 82 mln zł, a najdroższa na ponad 102 mln zł. Wszystkie mieściły się w założonym budżecie inwestorskim. Z uwagi na fakt, że wszyscy oferenci zaproponowali jednakowy termin realizacji i okres gwarancji, za najkorzystniejszą uznano propozycję najtańszą, złożoną przez konsorcjum Eurovia Polska – PRUIM.

– Podpisanie umowy ze zwycięzcą przetargu i rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi po zakończeniu postępowania przetargowego, tzn. po zakończeniu ewentualnego postępowania odwoławczego i zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Zamówień Publicznych. W optymistycznym wariancie może to nastąpić w IV kwartale bieżącego roku – informuje Anna Gilner, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.

Przewidziany do budowy odcinek zachodniej obwodnicy Gliwic będzie liczył 3,2 km. Ma przebiegać polami w południowo-zachodniej części miasta, pomiędzy centrum, śródmieściem i osiedlem Sikornik a dzielnicą Ostropa i terenem wojskowym.

Fragment ten będzie w przyszłości częścią drogi krajowej nr 78 relacji Chałupki – Chmielnik, przejmując ruch i funkcję drogi krajowej z obecnego, mocno korkującego się w godzinach szczytu, pobliskiego odcinka „78”.

Przyszły fragment zachodniej obwodnicy miasta ma mieć jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Wyjątkiem będą skrzyżowania z ul. Daszyńskiego i Rybnicką, gdzie liczba jezdni zwiększy się do dwóch, dzięki czemu przepustowość ruchu będzie lepsza. Rozbudowana ma być także ul. Rybnicka w rejonie skrzyżowania i węzła drogowego z A4 (do rozbudowy przewidziano odcinek o długości 0,6 km) i przebudowane drogi poprzeczne: ul. Orkana i ul. Wójtowska. Powstaną również nowe skrzyżowania z ulicami: Ku Dołom, ul. Kosów i przedłużeniem ul. Biegusa oraz około 7,5 km dróg serwisowo-gospodarczych. Wybudowana zostanie infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Miasto chce zainwestować także w zatokę dla służb kontrolnych i dwóch zatok z wagami samochodowymi.

Droga będzie oświetlona i wyposażona w urządzenia ITS (np. tablice zmiennej treści) oraz stację meteorologiczną. W celu ochrony korytarza ekologicznego (dolina potoku Doa) zaprojektowano zaś estakadę składającą się z dwóch przęseł o rozpiętości 32 metrów.

MSI

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Gdyby jeszcze kilku mieszkańców co mają tam domy nie blokowało odcinka Sowińskiego – Daszyńskiego to byłaby super całość.

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu
Reply to  Anonimowo

Pewnie liczą na gruby pieniądz 😉

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI