Znikną szyny na części ul. Zwycięstwa

18

Zniszczone skrzyżowanie ulic Zwycięstwa i Wyszyńskiego zostanie wyremontowane. Liczne skargi mieszkańców, m.in. byłego radnego Marka Berezowskiego, odniosły skutek.

Ze skrzyżowania znikną też szyny tramwajowe i zniszczone płyty torowiska.

Jeżeli warunki atmosferyczne na to pozwolą, to między marcem i majem tego roku, Zarząd Dróg Miejskich przeprowadzi doraźne naprawy uszkodzonych fragmentów nawierzchni asfaltobetonowej w międzytorzu i torowisku na skrzyżowaniu ulic Zwycięstwa i Wyszyńskiego.

Rozebrana zostanie również część torowiska tramwajowego na tym skrzyżowaniu. Szyny znikną na odcinku między przejściami dla pieszych w ciągu ul. Zwycięstwa.

Demontażem szyn tramwajowych wraz z płytami żelbetowymi oraz ich wywozem zajmie się firma Tramwaje Śląskie w koordynacji z ZDM oraz PRUiM-em,

Jak dowiadujemy się z notatki służbowej, na tydzień przed planowanym rozpoczęciem remontu nawierzchni jezdni, Tramwaje Śląskie zostaną powiadomione o konieczności przeprowadzenia rozbiórki szyn oraz płyt torowiska.

Demontaż oraz wywiezienie odbędzie się na koszt Tramwajów Śląskich. Koszty naprawy nawierzchni poniesie Zarząd Dróg Miejskich.

Nina Drzewiecka

fot. A. Łakomy
Subscribe
Powiadom o
guest

18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
fesia
fesia
13 lat temu

[…]”Demontaż oraz wywiezienie odbędzie się na koszt Tramwajów Śląskich. Koszty naprawy nawierzchni poniesie Zarząd Dróg Miejskich.”

Info dość nie rzetelne. Rozbiórka odbędzie się na koszt miasta Gliwice.Tylko pod tym warunkiem TS wyraziły zgodę na demontaż Mało tego miasto poniesie również koszt rozbiórki torowiska w całym ciągu ul. Zwycięstwa i pl Piastów . Roboty zaplanowane są na sierpień tego roku.

nina
nina
13 lat temu
Reply to  fesia

Bardzo dziękuję za uzupełnienie informacji. Zapis o podziale kosztów pochodzi z notatki służbowej ZDM.

fesia
fesia
13 lat temu
Reply to  nina

Moje info pochodzi z TS. Tam jeszcze nie przeprowadzono procedury postępowania w sprawie trybu kwalifikowania tej części majątku do likwidacji fizycznej zgodnej z umocowaniami prawnymi obowiązujących w spółce TS. W czasie demontażu torowiska na moście przy ul. Zabrskiej z notatki służbowej ZDM tez można było „wnosić” ,że koszty poniesie spółka TS, a zapłaciło miasto .

kierowca
kierowca
13 lat temu

w końcu! moim zdaniem powinni usunac tory z całych Gliwic. fatalnie sie po nich jezdzi. auta sie niszczą. zlikwidowac i wywiezc z miasta ten złom.

krzysiek
krzysiek
13 lat temu

popieram słowa kierowcy – zlikwidowac torowisko a np pod nowym dworcem postawic fragment torowiska i wagon wyremontowany jako atrakcję turystyczną i po to aby oszołomy nie gadali że zlikwidowano tradycje. moim zdaniem nie ma sentymentów jesli idzie o grube miliony. autobusy sa lepsze bo da sie je wyprzedzic np. jak zajadą na przystanek a za tramwajem trzeba sie było wlec… panie prezydencie czekamy na likwidacje torowiska

paweł
paweł
13 lat temu
Reply to  krzysiek

Krzysiek, większych bzdur dawno nie czytałem. Tacy z was kierowcy jak z koziej …..

TKM
TKM
13 lat temu

do redakcji.Czy wy jako obiektywni dziennikarze macie dostep do wlasciwych danych dotyczacych prac z tym zwiazanych .Mam duze watpliwosci bo juz sam wasz tekst jest trafiony.
Pan Berezowski walczyl z tirami tramwaje mu nie przeszkadzaly i wy wiecie o tym ,ale musicie wsadzic szpile.Co do waszego tzw notatki z budowy nie jest prawda ze TS usuna i zwioza plyty i szyny z moich informacji wynika ze to miasto pokryje wszelkie koszty zwiazane z usunieciem torowiska wlacznie z dostarczeniem szyn do zajezdni Gliwickiej.

nina
nina
13 lat temu
Reply to  TKM

Cytat z notatki służbowej z dnia 14.01.2011 :
„demontaż szyn oraz płyt tramwajowych z wywozem przeprowadzony zostanie kosztem firmy Tramwaje Śląskie SA. Pozostałe roboty odtworzeniowe koszty ponosi ZDM”
podpisali w imieniu Tramwajów Śląskich: Jacek Kaminiorz (nazwisko niezbyt czytelnie napisane) i Witold Olszowski

laufer
laufer
13 lat temu

I pomyśleć ze jeszcze nie tak dawno ta linia „znikąd donikąd” woziła ca 12 mln ludzi rocznie.. Wrócicie jeszcze do tramwajów mądrale, odpowiednio za to płacąc.

Marek Berezowski
Marek Berezowski
13 lat temu

Zapraszam do zapoznanai sie z ponizszymi dokumentami:
link 1
link 2

link 3
link 4

pikus
pikus
13 lat temu

Też myślę, że kiedyś Gliwice wróca do komunikacji tramwajowej, ale mam nadzieję że wtedy będą to już tramwaje z parwdziwego zdażenia.

kierowca
kierowca
13 lat temu

nie wrócą – oby!!!

T
T
13 lat temu

Wczesniejsza wersja strony byla zdecydowanie lepsza…

Baśka
Baśka
13 lat temu

Z Tramwajami Śląskimi były same kłopoty przy usuwaniu szyn z Wieczorka i Zabrskiej. Już taniej to zrobić samemu, niż na nich liczyć.

Całe szczęście, że „wyskoczyliśmy” w porę z tych śląskich tramwajów. Biedne miasta, które w porę sie nie zorientowały w randze problemu. Będą przez lata słono płacić za populizm i bojaźliwość włodarzy.

andrzejh
andrzejh
13 lat temu

Baśka i kierowca … z Gliwic robi się wieś i tyle… bo pomiędzy wsiami na zachodzie się jeździ autami, a w centrach miast tramwajami, koleją miejską i metrem. I i całym szacunkiem dla Was macie właśnie takie myślenie ..auto i broń boże zbiorkom… jak ludzie ze wsi, z prowincji .. . Dziś wszystkie kraje rozwinięte (Anglia, Francja, USA) wracają do komunikacji tramwajowej a Wy myślicie że jesteście nowocześni bo wkońcu kupiliście sobie auto :). Daje to przykład typowego prowincjonalnego, zaściankowego myślenia. Gliwice z kazdym rokiem mocno się kurczą – ubywa mieszkańców.. więc faktycznie za 50-100 lat zostanie ich tylko ok… Czytaj więcej »

dociekliwy
dociekliwy
13 lat temu
Reply to  andrzejh

Czy ty na serio płaczesz za tym złomem, który nie dość że szpecił i był niebezpieczny to jeszcze kosztował w samej eksploatacji 2 razy więcej niż autobus? Jeździłeś kiedyś na tej trasie?

Za tramwajem to płaczą tylko gapowicze. Bo w autobusie jet trudniej jechac bez biletu. Pogadaj z niepełnosprawnymi i starszymi ludźmi. Nareszcie mogą wsiąść do autobusu i dojechac do centrum, bo do tramwaju nie dawali rady.

adrian
adrian
13 lat temu

Gdyby pan MB – były radny mieszkał przy Zwycięstwa, a nie przy Wyszyńskiego protestowałby przeciwko tramwajom a nie przeciwko TiRom. Przecież tramwaj hałasował jeszcze głośniej niż TiRy.

Oczywiscie ekstremalny hałas to TiR przecinający tory tramwajowe. 🙂 Tu sie zgadzam.

Pozdrawiam.

Myśliciel
Myśliciel
13 lat temu

Czy Gliwice nie otrzymały dotacji unijnej na rewitalizację tramwajów, a jeżeli nie, to dlaczego o nią nie zabiegały? Jeżeli miasto takową otrzymało, to została zmarnowana, a resztki kasy przeznaczono na wyrównanie ulic i usunięcie szyn. Tramwaje, które mogą być przyszłością w ruchu u nas, są likwidowane. Ukraińcy we Lwowie nie zrobili tego z tramwajami, co obecne władze Gliwic, działając na szkodę zarówno samych swoich jak i nie swoich. Chyba rozpoczęli proces likwidacji miasta, jak stwierdził ktoś mądry na forum GW, które wykasowano. Niech sobie lepiej wyrównają pod beretem.