Prawie każdy taki element ma 22 metry długości i waży bagatela – około 500 ton.
W ciągu 4 godzin zostanie nasunięty na kolejną podporę i przybliży moment połączenia ulicy Portowej z Perseusza. Prace przy budowie 220 metrowej estakady przebiegają zgodnie z harmonogramem. Obecnie firma Skanska wykonała już 3 segmenty ustroju nośnego, czyli tego po czym będziemy jeździć.
W sumie będzie ich 11. Gotowe są też praktycznie wszystkie podpory – na postawienie czekają dwie ostatnie.
Nasza kamera przyglądała się procesowi nasuwania
Ten nowy element układu komunikacyjnego Gliwic powstaje metodą nasuwania.
Cykl technologiczny trwa tydzień. W tym czasie wykonywany jest jeden segment, który po zabetonowaniu i sprężeniu jest nasuwany na podpory.
To metoda znana na świecie od ok. 50 lat, w Polsce wykorzystywana jest stosunkowo od niedawna. Jest bowiem dosyć kosztowna.
Choć budowa estakady to potężna inwestycja przy jej bezpośredniej realizacji pracują zaledwie 4 brygady, czyli 24 pracowników.
Jest jeszcze brygada drogowa oraz 12 zbrojarzy z firmy zewnętrznej. Do tego kilka osób z kierownictwa budowy. Jednak w miarę wydłużania się estakady na placu budowy pojawią się dodatkowi pracownicy, którzy na kolejnych podporach nadzorować będę proces nasuwania.
super ciekawe to było bo ja zawsze się zastanawiałem jak to jest robione a teraz już wiem że nasuwają
Jak budowali A4 nad DK88 wydawało mi się, że robią to podobnie. Podoba mi sie.
chyba A1 😛