W 2008 roku z wielkim hukiem powracało na tory kolejowe połączenie Gliwic i Bytomia.
Niestety, teraz zapadła decyzja, że zostanie zawieszone. Powód? Pociąg przynosi straty finansowe. To nie jedyne połączenie, jakie zostanie zlikwidowane.
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych zapowiada, że zlikwiduje aż 30 procent pociągów, bo brakuje mu 50 milionów złotych na pokrycie kosztów ich kursowania.
Połączenie z Gliwic do Bytomia przynosi straty, bo jeździ nim mniej osób, niż zakładano.
ten rząd zlikwiduje wszystko! „łączymy sie w bulu i nadzieji…”
Dla gliwiczan to nie problem. Do pracy do Bytomia raczej nie jeżdżą. Przypomnijmy: Bytom ma ponad 17% bezrobocie.
oczywiście że dla nas to nie problem, bo to do nas przyjeżdżają pracowac. ale i tak większośc jezdzi samochodami DK88. zabierają się po 4 w auto i jadą dlatego w pociagach pustki
a niech sobie likwiduja.
ja jeżdżę samochodem i mam gdzies pociąg 😉
Tak, skoro ja mam ok, to co mnie to obchodzi… Ale są ludzie, którzy jeżdżą tymi pociągami, a że jest ich mało, to sami nic nie zwalczą, więc można likwidować… Jak ktoś do pracy dojeżdża to już w sumie może sobie innej szukać jak rozumiem?! I bezrobocie wzrasta… Polska…
Jak liczy się pasażerów korzystających z kursów ?
Na podstawie biletów ?
Jeśli tak, to nie dziwię się, że wyszło za mało użytkowników.
Regularnie proponuje mi się w tym pociągu przejazd za 2 zł do kieszeni, zamiast drukowania biletu (strasznie to przecież uciążliwe).
Zawsze odmawiam, bo wiem, ze ucinałabym gałąź na której siedzę.
Tylko ile osób odmawia ?
Ile razy przejechałam za darmo, bo nikt chętny do sprawdzania/sprzedaży biletów w pierwszym wagonie się nie pojawił.
mało bo w bezsensownych godzinach te pociągi jeżdżą a ludzie do pracy do Gliwic w 5 w 1 aucie się cisną bo inaczej nie dojadą w zimie to tragedia co 2 autobus wypada więc tylko auto własne zostaje,szczególnie zimą brak pociągów na tej trasie.Dużo ludzi też studiuje w Gliwicach i słyszę jak narzekają na dojazdy woleli by pociąg ale nie ma w odpowiednich godzinach