r e k l a m a


Dworzec z kolejnym opóźnieniem. Znamy nową datę oddania do użytku

Trwa modernizacja dworca w Gliwicach. Ze względu na zaistniałe problemy techniczne na budowie oraz niewystarczające tempo prac wykonawcy, zakończenie inwestycji w obrębie dworca ulegnie przesunięciu na koniec III kwartału br.

Przedłużenie prac budowlanych wynika z problemów wykonawcy z dotrzymaniem przyjętych wcześniej terminów oraz z konieczności wykonania dodatkowych prac, których nie udało się przewidzieć na etapie planowania inwestycji. Chodzi m.in. o inne niż w dokumentacji projektowej posadowienie zabytkowego dworca czy zły stan techniczny istniejącej ściany oporowej. Wpłynęło to nie tylko na zmianę zakresu robót, ale w pewnych przypadkach również na zmianę technologii ich wykonania.

W związku z powstałymi utrudnieniami, termin zakończenia prac w obrębie dworca ulegnie przesunięciu na koniec III kwartału br.

Niezależnie, PKP S.A. dokłada wszelkich starań aby uruchomić obsługę pasażerską w budynku jak najszybciej i zminimalizować utrudnienia związane z funkcjonowaniem stacji. Podróżni już teraz mogą korzystać z trzech zmodernizowanych peronów, a także z hali PKS z budynku dworca i łącznika do tunelu T2. Kwestie formalne związane z udostępnieniem infrastruktury torowo-peronowej dla podróżnych zakończą się w lipcu br.
Obecnie na dworcu, w części od hali głównej do hali PKS, trwają prace wykończeniowe oraz przygotowywane są pomieszczenia kasowe dla przewoźników. W części biurowej obiektu trwają prace instalacyjne i wykończeniowe. Finalizowane są także roboty w obrębie peronu nr 4 i tunelu T1. Modernizację dworca realizuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A.
Koszt inwestycji wynosi ok. 120 mln zł netto i jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PKP S.A. jest w stałym kontakcie z wykonawcą. Spółce zależy na jak najszybszym zakończeniu prac. W razie opóźnień inwestycji z przyczyn leżących po stronie wykonawców, spółka ma możliwość naliczania kar umownych.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
ertus
ertus
8 lat temu

To jest cyrk i to na czterech kólkach. Przetarg wygrywają firmy a nastepnie zatrudniają podwykonawców któzy pojęcia nie maja o pracach…teraz ciut o terenach obok – bo to przeciez również modernizacja całości..pomijam teren za 'dworcem’ w kierunku Tarnogórskiej jakby kończył się świat…ale teraz bliżej..kto zmknał jedyne przejscie dla pieszych – czytaj – tunel – w Gliwicach i nic – podkreslam kompletnie nic – nie robi ..żadnych prac, zadnych ekip…słowem rozgrzebane , zniszczone i czekamy….boczny tor 'slepy’ robia od dwóch miesięcy albo lepiej…pomalowanie na niebiesko barierer – płotu i wylanie byle jak pod-murówki zamykajacej tereny PKP od strony Bohaterów G…to jakieś… Czytaj więcej »

Kłusownik
Kłusownik
8 lat temu
Reply to  ertus

Oby nie było jak z DTŚ’ką.

Kłusownik
Kłusownik
8 lat temu

A co do takich projektów-niewypałów, to pełna odpowiedzialność finansową, powinien ponieść urzędnik dopuszczający do jego realizacji. Oczywiście z własnej kieszeni, a nie podatników. Może w końcu konkretne stanowiska zajmowali by kompetentne osoby, a nie kolesie partyjni, czy rodzina.

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI