r e k l a m a


Co jest najważniejsze w pozycjonowaniu?

Jeżeli interesujesz się choć trochę SEO, pewnie słyszałeś, że istnieje ponad 200 czynników wpływających na ranking Google. Lista ta nie jest zamknięta, a co najgorsze – z punktu widzenia osób, które chcą zyskać widoczność w wyszukiwarce – parametry ciągle się zmieniają i jedynym sposobem na sukces, jest stała obserwacja trendów. Pozycjonerzy oraz eksperci z branży SEO na bieżąco śledzą działanie wyszukiwarki i na tej podstawie mogą stwierdzić, co ma największe znaczenie w pozycjonowaniu. Właśnie dlatego firma zajmująca się reklamą w Internecie powinna zająć się pozycjonowaniem Twojej strony. Jeśli jednak czujesz się na siłach, by podjąć się tego samodzielnie lub po prostu, chcesz wiedzieć więcej, czytaj dalej.

SEO – co to, jak i po co?

Pozycjonowanie stron, nazywane SEO (z ang. Search Engine Optimization), to optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, która ma na celu poprawę ich widoczności w odpowiedzi na wpisywane przez użytkowników słowa kluczowe. Wysokie pozycje witryny przekładają się bezpośrednio na wzrost liczby użytkowników odwiedzających stronę, zainteresowanie ofertą, a w efekcie wpływają na konwersję, czyli szeroko pojęte zyski. Reklama w Internecie poprzez SEO to sposób na zbudowanie przewagi nad konkurencją i uzyskanie pozycji eksperta w branży. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach jest narzędziem odpowiednim dla każdego, kto chce zaistnieć na rynku e-commerce. W zależności od skali biznesu i zasięgu reklamy, wyróżnia się pozycjonowanie lokalne, ogólne i globalne.

SEO wraz z PPC (z ang. Pay Per Click) wchodzi w skład SEM (z ang. Search Engine Marketing), który oznacza marketing internetowy w wyszukiwarce.

Najważniejsze czynniki rankingowe Google

Wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce Google mają czynniki:

  • on-site (on-page), czyli związane ze stroną,
  • off-site (off-page), czyli czynniki spoza witryny.

Najważniejsze elementy on-page:

  • fraza kluczowa w tagu tytułowym (title) – tytuł pozwala określić tematykę i dopasować stronę do wyników wyszukiwania,
  • wyrażenia kluczowe w strukturze strony i treściach – umożliwiają zapoznanie się z zawartością i powiązanie z zapytaniami internautów,
  • frazy kluczowe w nagłówkach H1, H2, H3 – ułatwiają zrozumienie struktury i hierarchii treści,
  • grafiki opatrzone atrybutem alt – pozwala to zrozumieć robotom sieciowym, co przedstawia zdjęcie,
  • wartościowe i unikalne treści – ważne dla wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla użytkowników,
  • nawigacja wewnętrzna między podstronami,
  • wyeliminowanie błędów w kodzie HTML,
  • stworzenie mapy strony,
  • dopasowanie strony do urządzeń mobilnych – szczególnie ważne, jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych,

Najważniejsze elementy off-page:

  • linkowanie zewnętrzne – znaczenie ma ilość oraz jakość linków,
  • wiek, historia domeny,
  • naturalny profil linkowy,
  • tematyczność linków,
  • PageRank witryn linkujących,
  • sygnalizowanie o stronie w SM (Facebook, LinkedIn, Instagram),
  • popularność marki w Sieci.

Dodatkowo na pozycjonowanie strony internetowej mają wpływ czynniki związane z użytecznością (UX) i zachowaniem użytkowników (UI). Należą do nich:

  • RankBrain (sztuczna inteligencja w wyszukiwarce),
  • powracający użytkownicy,
  • współczynnik klikalności dla wszystkich fraz,
  • czas spędzany na stronie,
  • aktywność użytkowników, np. pisanie komentarzy.

Pozycjonowanie stron internetowych – co jeszcze jest ważne?

Pozycjonowanie stron wymaga specjalistycznej, nieustannie aktualizowanej wiedzy z zakresu SEO, UX, CRO, link buildingu, content marketingu, a także technicznych umiejętności, doświadczenia i dostępu do zaawansowanych, często bardzo kosztownych narzędzi analitycznych. W pozycjonowaniu stron www najważniejsze jest to, aby na bieżąco monitorować konkurencję, wyniki w wyszukiwarce i trendy w branży – dzięki temu można błyskawicznie reagować na zmiany czy pojawiające się problemy oraz wprowadzać niezbędne optymalizacje.

Warto pamiętać o tym, że Google cały czas pracuje nad ulepszaniem swoich algorytmów, a to oznacza cykliczną zmianę czynników rankingowych i konieczność przeprowadzania systematycznych prac. To, co działało kiedyś, niekoniecznie musi działać za jakiś czas, dlatego w pozycjonowaniu stron internetowych najważniejsze jest prowadzenie długofalowych działań – tylko takie podejście zapewni Ci nie tylko wysokie, ale przede wszystkim stabilne pozycje w wyszukiwarce.

Doświadczona agencja SEO ma know how skutecznego pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga doświadczenia, wiedzy oraz dostępu do zaawansowanych narzędzi. Ponieważ nie ma gotowego przepisu na wypozycjonowanie strony, warto zaufać przedsiębiorstwu, które naprawdę wie, co to optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe i może poszczycić się sukcesami w tym zakresie np. Agencja SEMPIRE – www.sempire.pl. Firma zajmująca się reklamą w Internecie przeanalizuje Twoją stronę, branżę i konkurencję i na tej podstawie przedstawi skuteczny plan pozycjonowania. Warto współpracować z profesjonalistami, gdyż agencja zajmująca się reklamą w Google dołoży wszelkich starań, by pozycjonowanie strony przełożyło się na realne zyski.

Wejdź na https://www.sempire.pl/ zamów darmową konsultację i zacznij zdobywać klientów!

Materiał partnera

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI