Będzie Centrum Przesiadkowe w Gliwicach. Wprowadzono kilka zmian w projekcie

3
W1.Render 05
W1.Render 05

Plan utworzenia Zachodniej Bramy Metropolii Silesia nabiera coraz realniejszych kształtów. Miasto ogłosiło przetarg nieograniczony na dokumentację projektową Centrum Przesiadkowego w Gliwicach.

Do wstępnej koncepcji projektowej wprowadzono jednak kilka zmian. W dokumentacji zamieszczono wytyczne dotyczące zagospodarowania terenu pokolejowego za dworcem PKP. Zespoły dworców i parkingów, wchodzące w skład Centrum Przesiadkowego, mają zostać włączone do układu komunikacyjnego miasta. Skrzyżowanie przy ul. Tarnogórskiej i rondo im. L. Kaczyńskiego będą węzłami obsługującymi ten teren. Ponadto układ komunikacyjny południowej część śródmiejskiej strefy miasta zostanie zmodernizowany – przebudowana zostanie ul. Bohaterów Getta Warszawskiego i drogi krzyżujące się oraz inne ulice, natomiast plac Piastów zyska nową aranżację (m.in. powstaną parkingi).

Szczegółowe informacje dotyczące inwestycji zostały określone w koncepcji techniczno-architektonicznej sporządzonej przez An Archi Group s.c.

Do rozwiązań koncepcyjnych wprowadzono następujące zmiany:

zrezygnowano z przejścia podziemnego pod ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (wraz z zadaszeniami nad wejściami do przejścia) – bez większych zmian pozostanie też przebieg głównego ciągu ul. Zwycięstwa i ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wprowadzając zmiany do wstępnej koncepcji projektowej, zrezygnowano z budowy obiektów kubaturowych przy skrzyżowaniu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z ul. Zwycięstwa, zdecydowano natomiast, że powstanie połączenie ul. Kolberga/Udzieli z Centrum Przesiadkowym (na przedłużeniu ul. Udzieli) – będzie to ciąg pieszo-rowerowy. Droga rowerowa biegnąca od Centrum Przesiadkowego połączy też trasę rowerową nr 3 (Centrum – Sośnica) z drogami rowerowymi wyszczególnionymi w koncepcji projektowej Centrum Przesiadkowego, według rozwiązań dla trasy nr 10 opisanych w „Koncepcji projektowej rozbudowy sieci dróg rowerowych na terenie Miasta Gliwice” .

w1_render_04_0

Dodatkowo, na terenie Centrum Przesiadkowego powstaną zadaszone parkingi dla rowerów oraz stacja wypożyczalni rowerów. Oświetlenie uliczne w tej części miasta zostanie dostosowane do koncepcji „Masterplan oświetlenia ulicznego”.

Oferty można składać do 30 października 2016 r. Inwestycja jest na etapie przetargu na dokumentację projektową. To początkowa faza całej procedury. Jeśli jednak wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace budowlane powinny rozpocząć się w 2018 r. Zadanie będzie finansowane z udziałem środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Centrum Przesiadkowe, które powstanie na wykupionych przez miasto dawnych terenach kolei państwowych, będzie skupiać wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu i usprawni przemieszczanie się podróżnych. Będzie to nowoczesny, zintegrowany system stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych z parkingami dla samochodów i rowerów oraz zapleczem komercyjnym (lokalami gastronomicznymi i punktami z prasą). Według wstępnych planów inwestycja powinna być gotowa w 2020 r.

MSI

Subscribe
Powiadom o
guest

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
historyk
historyk
8 lat temu

Cytat;’ Według wstępnych planów inwestycja powinna być gotowa w 2020 r.’
Marzenie. Jeden rok na projektowanie tj. koniec 2017. Sprawdzenie dokumentacji- naniesienie poprawek też zajmuje czas. Ogłoszenie przetargu na wykonanie robót-wiosna 2018. Należy brać pod uwagę odwołania od wyników przetargu-wiosna – lato 2018r. Zaczną się problemy z dofinansowaniem z UE /brak jakichś uzgodnień w Katowicach w urzędzie marszałkowskim/. Przy budowie niespodzianki
podziemne opóźniające budowę /jak przy dworcu kolejowym/. Należy się bardzo spieszyć żeby zmieścić
się w terminie. Życzę powodzenia.Inwestycja jest bardzo potrzebna.

MIESZKANIEC
MIESZKANIEC
8 lat temu

Szkoda, że z planu wypadło przejście podziemne – okazja do usprawnienia ruchu. Pozostanie niestety także placyk z odrapanymi ślepymi ścianami i z lampką z czasów Vattenfalla.

gliwicjusz
gliwicjusz
8 lat temu

Pierwsza inwestycja w Gliwicach w której pamięta się o rowerzystach. Co do pieszych przejście podziemne jest tu bardzo potrzebne. W dalszym ciągu decyduje lobby motoryzacyjne pogrążające Gliwice w spalinach.