r e k l a m a
spot_imgspot_img

DTŚ ma być gotowa za dwa miesiące. Zdążą?

Do planowanego zakończenia budowy ostatniej części Drogowej Trasy Średnicowej pozostały dwa miesiące. Na placu robót widać duże zaangażowanie, ale w niektórych miejscach jest jeszcze sporo do zrobienia.

Wykonawcy zapewniają, że swoje zadanie wykonają terminowo. To ogromna i bardzo skomplikowana inwestycja o wartości prawie miliarda złotych, obejmująca wiele obiektów inżynierskich, w tym 7 wiaduktów, 4 kładki technologiczne i zarazem dla pieszych, 2 mosty nad rzeką Kłodnicą oraz prawie 500-metrowy tunel – czwarty pod względem długości w Polsce i drugi w konurbacji górnośląskiej. Na budowie DTŚ praca wre, a jej efekty systematycznie sprawdzają władze miasta i regionu.

W minionym tygodniu prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz i wicemarszałek województwa śląskiego Stanisław Dąbrowa po raz kolejny obejrzeli całą trasę z reprezentantami zarządów firm wykonujących inwestycję. „Średnicówka” zmienia się niemal z dnia na dzień. Widać duże postępy, w wielu miejscach trwają roboty wykończeniowe, np. na węzłach z ulicami Królewskiej Tamy i Jana Śliwki.

Prawie gotowy jest też m.in. 550-metrowy most nad rzeką Kłodnicą i terenami zalewowymi na styku z pierwszą, przejezdną już częścią DTŚ w Gliwicach.

Na wiadukcie i kładce w ciągu ul. Częstochowskiej powstają kolejne warstwy konstrukcyjne jezdni, a na ul. Dworcowej – docelowy układ drogowy.
ZD_DSC_5531
Wiele ekip pracuje w tunelu pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową. W tym tygodniu ma się rozpocząć betonowanie obydwu dwupasmowych jezdni głównych. Gotowe są kanały kablowe, niezbędne do obsługi kilkunastu systemów zabezpieczeń. Montowane są okładziny ścian i lampy.

Na sporej części trasy kończona jest budowa jezdni, trwa budowa ekranów akustycznych i barier ochronnych. Są też elementy, których dokończenie wymaga jeszcze sporych nakładów sił. To np. łącznice z ul. Dworcową, wykonanie podbudowy i warstw bitumicznych jezdni na odcinku od ul. Konarskiego do wlotu do tunelu, budowa skrzyżowania na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
ZD_DSC_5609
– Widać jak dużo udało się już zrobić, ale budowa musi zakończyć się do 15 grudnia – dobitnie przypominał prezydent Gliwic na naradzie z wykonawcami. – Wcześniej mogliśmy się obawiać problemów w tunelu, bo do zrobienia jest tam wiele różnorodnych elementów. Teraz prace w tunelu poszły ostro do przodu. Za to w innych miejscach występują pewne miejscowe zagrożenia. Do tego równie ważne jak sama budowa jest bezbłędne dopełnienie w terminie wszelkich spraw formalnych – podkreślał Zygmunt Frankiewicz. Eric Rouffet, prezes zarządu Eurovia Polska S.A., która jest liderem wykonawców oraz Arkadiusz Kierkowicz – wiceprezes zarządu tej firmy zapewniali, że wszystko jest pod kontrolą i zadanie powinno zakończyć się terminowo.
DSC_5573
Choć prace budowlano-montażowe mają zostać sfinalizowane w połowie grudnia, to potem konieczne będzie jeszcze przeprowadzenie odbiorów technicznych. Otwarcie ostatniej części DTŚ w Gliwicach zaplanowano na wiosnę przyszłego roku.

MSI/fot. Zdzisław Daniec

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Misiuuu
Misiuuu
8 lat temu

Czy aby przypadkiem wykonawcą Gliwickiego odcinka DTŚ jest ta sama firma która spartaczyła odcinek Zabrzański? Jeśli tak to przed otwarciem proponuję od razu zamknąć drogę do remontu. To co wyrabia się na DTŚ przy granicy Gliwic i Zabrza przechodzi ludzkie pojęcie. Inwestycja za grube miliony złotych a stan nawierzchni jak 88 po 10 latach uzytkowania. Co gorsza to partactwo zagraża bezpieczeństwu!!! Tworzą sie kaluze, na muldach samochody tracą przyczepność (szczególnie na łukach) i stawia się ograniczenia prędkości zamiast zrobić porządną drogę. Do tego wykonawca (firma E…..) dała TYLKO 3 lata gwarancji! Kto za ten przetarg odpowiada? Czy kierownictwo DTŚ w… Czytaj więcej »

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI