Grupa PSA zdecydowała o dalszych losach fabryki samochodów w Gliwicach.
– Ta dobra wiadomość dla Gliwic jest dowodem na to, że nasz program wzorcowego zakładu – Excellent Plant Program – jest realizowany we wszystkich europejskich lokalizacjach z wykorzystaniem synergii i wydajności. Wydajność przemysłowa będzie czynnikiem decydującym dla realizacji naszych ambicji względem rynku samochodów dostawczych, gwarantując klientom najlepszą ofertę naszych wszystkich marek w tym segmencie – powiedział Yann Vincent, wiceprezes ds. produkcji i łańcucha dostaw Groupe PSA.
– Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych. Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA.
Groupe PSA, lider segmentu lekkich samochodów dostawczych na rynku europejskim, zamierza wzmocnić w nim swój udział i przyspieszyć rozwój w innych regionach.
Zakład SevelSud (Joint Venture FCA/PSA zlokalizowane w Val di Sangro we Włoszech) na przestrzeni ostatnich trzech lat przekroczył moce produkcyjne dla dużych samochodów dostawczych: Peugeota Boxera, Citroëna Jumpera i Fiata Ducato.
Przejście marek Opel/Vauxhall na współdzielone platformy dużych samochodów dostawczych będzie wymagało dodatkowych mocy produkcyjnych. Groupe PSA zadecydowała o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach, aby w pełni wykorzystać pozycję i konkurencyjność tej lokalizacji.
Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów.
Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych zakładu, umożliwiających produkcję do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.
Wzrost mocy produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall, pozwoli grupie zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 roku oraz wzmocni pozycję gliwickiej lokalizacji w perspektywie ponad dziesięciu lat.
Autor tego tekstu powinien zatrudnić się przez agencje w Oplu lub firmie branży motoryzacyjnej przy Gutenberga i popracować przez np. 5 lat.