Modernizacja gliwickiego lotniska nie zwalnia tempa.
Na nowej drodze startowej rozpoczęto budowę warstw konstrukcyjnych, kształtu nabiera również m.in. droga dojazdowa łącząca ul. Pilotów z modernizowanym obszarem. Inwestycja na Trynku powinna być gotowa pod koniec października.
Modernizacja lotniska jest finansowana przez miasto, a realizowana przez miejską spółkę – Górnośląską Agencję Przedsiębiorczości i Rozwoju (GAPR). Wykonawca robót – wyłonione w przetargu Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów w Gliwicach – ma za zadanie m.in. budowę utwardzonej drogi startowej o długości ok. 900 m, drogi kołowania i płyty postojowej, a także wybudowanie parkingów, dróg dojazdowych oraz ścieżki rowerowej wokół lotniska.
– Prace postępują zgodnie z harmonogramem – informuje Sylwia Rudek-Matuszczak, dyrektor GAPR. – Aktualnie PRUiM wykonał już całość nasypów pod drogę startową i drogę kołowania oraz część podbudowy pod drogę dojazdową łączącą ul. Pilotów z modernizowaną częścią lotniska. Na drodze startowej rozpoczęto budowę warstw konstrukcyjnych. Gotowa jest część zbiorczej kanalizacji deszczowej, przygotowano także teren pod ścieżkę rowerową w nowym przebiegu.
W najbliższym czasie rozpoczną się pracę wiązane z układaniem odwodnienia liniowego drogi startowej i drogi kołowania oraz budowa części retencyjnej kanalizacji deszczowej. Poza tym trwają prace geodezyjne i w niedługim czasie rozpoczną się roboty związane z budową płyty postojowej. Wykonawca rozpoczął również prace elektryczne związane z oświetleniem pasa startowego oraz drogi kołowania. W maju planowane jest rozpoczęcie budowy ścieżki rowerowej w nowym śladzie.
Przypomnijmy, iż po modernizacji lotnisko, dotąd o charakterze wyłącznie sportowym, będzie mogło obsługiwać również loty biznesowe czy tzw. mały ruch cargo.
Nabywców znalazły już nieruchomości inwestycyjne znajdujące się w północno-wschodniej części obiektu. – Sprzedaliśmy w drodze przetargu sześć działek, zaś siódma została wydzierżawiona na okres 10 lat. Wszyscy inwestorzy związani są z działalnością lotniczą. W związku z tym w trybie nadzoru autorskiego zleciliśmy projektantowi przygotowanie projektu zagospodarowania północno-wschodniej części lotniska, w tym płyty przedhangarowej dla naszych inwestorów. Płyta zostanie wybudowania ze środków GAPR – zapowiada Bogdan Traczyk, prezes Górnośląskiej Agencji Przedsiębiorczości i Rozwoju.
Spółce pozostają jeszcze tereny inwestycyjne w południowej części lotniska, przylegające do projektowanej południowej obwodnicy miasta. – Aktualnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi inwestorami zewnętrznymi – mówi Bogdan Traczyk.
—-
MSI
Najlepiej Boeningiem 737 MAX.
Super. Przed wojną miasto miało lotnicze połączenia. Najwyższa pora by to wróciło. Byłoby super gdyby były jakieś loty łączące większe lotniska np. z Berlinem, Wawą
Jakie największe samoloty cargo będą mogły lądować? Saab 340??
Marek Cieśliński Antonow An 124 Rusłan
Adam Zbigniew Zarychta Adaśko, pracujecie na Mechanicznym nad turbo-rewersami??? 🙂 )))
Marek Cieśliński Non stop.
Nie będzie gdzie roweru przepalać…
Wspaniale, na Sikorniku bedzie jeszcze ciszej i jeszcze przyjazniej dla mieszkancow…
I to jest powód do radości? Chyba nikt z Was nie mieszkał nigdy na przedłużeniu pasa startowego…
Do wszystkich maruderów. To sie nazywa rozwój cywilizacyjny. A tak pozatym to lotnisko było wcześniej niż sikornik więc patrz gdzie sie wprowadzasz a nie marudz teraz
Budowa lotnisko dla rozrywki prywatnego biznesu za pieniądze gliwiczan jest Ok.
Więcej takich inwestycji za pieniądze gliwiczan.