r e k l a m a


Kierowcy ostro hamują i klną. Wszystkiemu winne dziury w torowisku (TV)

[flashvideo file=”https://infogliwice.pl/filmy/2014_09/20140905_dziury_tory.mp4″ /]

Kierowcy jadący ulicą Płażyńskiego za każdym razem dojeżdżając do torowiska muszą ostro hamować.

Szybki przejazd po torach mógłby się skończyć urwaniem koła. Być może na pierwszy rzut oka wielkich dziur nie widać, jednak nawierzchnia jest w koszmarnym stanie. Kostka brukowa wokół szyn jest bardzo zniszczona. – Dlaczego nikt z tym nic nie zrobi? – pyta naszych dziennikarzy pan Józef, kierowca. O to samo my zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich. I okazuje się, że to nie ta instytucja odpowiada za fatalny stan nawierzchni jezdni w tym miejscu.

– Wiemy o problemie i bardzo chcielibyśmy go rozwiązać, niestety, nic nie możemy zrobić, bo zgodnie z prawem obowiązek dbania o nawierzchnię drogową w obszarze szyn należy do kolei – mówi Jadwiga Jagiełło-Stiborska z Zarządu Dróg Miejskich.

Póki co, nie udało nam się ustalić kto zarządza tym fragmentem torowiska. Uzyskanie konkretnych informacji od PKP graniczy z cudem. Sprawy jednak nie zostawimy.

Z przejazdu ulicą Płażyńskiego korzysta wielu kierowców. Jest to świetna alternatywa dla ulicy Pszczyńskiej. Można tą drogą szybko i bez korków dojechać z ulicy Bojkowskiej do skrzyżowania autostrad A1 i A4. Podróż psuje nieco tragiczny stan torowiska.

Z ustawy o drogach publicznych:
Art. 28.
1. Budowa, przebudowa, remont, utrzymanie i ochrona skrzyżowań dróg z liniami kolejowymi w poziomie szyn, wraz z zaporami, urządzeniami sygnalizacyjnymi, znakami kolejowymi, jak również nawierzchnią drogową w obszarze między rogatkami, a w przypadku ich braku – w odległości 4 m od skrajnych szyn, należy do zarządu kolei.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
bullik
bullik
10 lat temu

z kodeksu drogowego :
Art. 28. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.

2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.

Marx
Marx
10 lat temu

a co to ma wspólnego z dziurami na torowisku? czyżby dziury w magiczny sposób stały się pojazdem szynowym i obowiązkiem kierującego jest ich wypatrywanie? Czy zamiast wypatrywać pociągu kierowca ma wypatrywać dziur na drodze?

jozef
jozef
10 lat temu

O widzę jakis urzedas zacytowal kodeks drogowy żeby się usprawiedliwic dlaczego nie wyremontuja tego przejazdu? Trochę powagi szanowni państwo. Jak chcecie dbac o bezpieczeństwo to postawcie szlabany lub światła ostrzegawcze a nie zostawiacie głębokie dziury, zeby kierowcy sie zatrzymywali. No tak ale remont dziur kosztuje, postawienie świateł też, a tak jest za darmo….

Tak
Tak
10 lat temu

Ten przejazd nie jest nawet używany od dawien dawna…

Ola
Ola
10 lat temu

Ja tam się ostatnio wbiłam z większą prędkością i tłumik prawie urawny

Anonimowo
Anonimowo
10 lat temu

ZDM czy pruim powinni to mieć gdzieś i zalać to torowisko asfaltem bo przecież to jest skandal

Anonimowo
Anonimowo
10 lat temu

w końcu ktoś o tym napisał ale takich miejsc w gliwicach jest niestety więcej gdzie koło można urwać

Tak
Tak
10 lat temu

Torowisko zdecydowanie powinno zostać zalane asfaltem, gdyż nie jest używane przez żaden pojazd szynowy. Warto wspomnieć, że dojazd do skrzyżowania tez nie wygląda najlepiej – asfalt a za chwilę ~30m kocich łbów…

Anonimowo
Anonimowo
10 lat temu

A dlaczego to PKP ma wyjaśniać do kogo należy torowisko? Wystarczy zobaczyć na mapie albo się przejść po torze i zobaczyć dokąd prowadzą. Sprawdzić czyja jest działka. Trochę kreatywności

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI