Gliwiczanie mogą teraz w wygodny i bezpieczny sposób dokonywać koniecznych płatności za większość standardowych czynności urzędowych w domu, przez internet.
Miasto Gliwice wdrożyło szybkie płatności online. Warto skorzystać z tej możliwości! Cała operacja trwa kilka minut i jest całkowicie bezpieczna.
Klienci Urzędu Miejskiego bez wychodzenia z domu mogą uiścić większość opłat administracyjnych, m.in. komunikacyjne (np. zarejestrowanie pojazdu czy wydanie prawa jazdy) i skarbowe (np. sporządzenie aktu małżeństwa albo pełnomocnictwa). Online można również zapłacić np. za udostępnienie danych z ewidencji ludności czy wydanie zezwolenia na budowę.
– Urząd Miejski wdrożył system e-Płatności Blue Media, aby ułatwić klientom załatwianie tych spraw, które wymagają uiszczenia dodatkowych opłat. Dzięki systemowi mają oni do dyspozycji zarówno szybkie płatności (takie jak mTransfer, Pekao24 czy płacę z iPKO), płatności online kartą płatniczą (VISA, VISA Electron, MasterCard i Maestro) oraz BLIK – mówi Agnieszka Dylewska, naczelnik Wydziału Księgowości Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
Opłat można dokonać za pośrednictwem formularza ogólnego dostępnego pod adresem https://gliwice.oplatyurzedowe.pl Prowadzi do niego baner znajdujący się na stronie internetowej miasta gliwice.eu.
W formularzu należy podać rodzaj sprawy, za którą chcemy uiścić opłatę, uzupełnić dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail oraz szczegóły dotyczące przedmiotu płatności) oraz wskazać formę płatności. Po przekierowaniu na stronę transakcyjną banku dane płatnika i kwota do zapłaty będą już uzupełnione i wystarczy je tylko potwierdzić.
Po dokonaniu płatności klient otrzyma na podany w formularzu adres e-mail potwierdzenie, które powinien wydrukować i przedstawić w urzędzie podczas załatwiania sprawy.
Koszt usługi płatności wynosi 1 zł i jest doliczany przez operatora do transakcji. – Część z dostępnych w systemie opłat za sprawy może być ze sobą łączona, np. jeżeli potrzebujemy zapłacić za kilka pełnomocnictw, prowizja naliczy się tylko raz – tłumaczy Agnieszka Dylewska.
Jednak w większości przypadków (np. przy rejestracji pojazdów) sprawy trzeba opłacać pojedynczo. W razie wątpliwości, które sprawy trzeba opłacać osobno należy zdać się na system, który blokuje możliwość dodania kolejnych opłat.
—
MSI