W urządzeniach wielofunkcyjnych PIAP obsługujących strefę płatnego parkowania została uruchomiona opcja dokupienia biletu.
Po wpisaniu numeru rejestracyjnego pojazdu, użytkownik wybiera, czy chce przedłużyć czas parkowania pojazdu i dokupić bilet, czy dokonywać nowej transakcji. Użytkownik ma możliwość dokupienia biletu w każdym parkomacie tej samej podstrefy – nie tylko w tym, w którym dokonał pierwszego zakupu.
W przypadku przedłużenia aktualnego biletu system przeanalizuje dane, czy pod wskazanym numerem rejestracyjnym istnieje aktualny jeszcze bilet. Jeśli taki bilet zostanie odnaleziony w bazie danych, wówczas transakcja dokupienia czasu rozpocznie się od godziny, do której został zakupiony poprzedni bilet. Jeśli przykładowo użytkownik zapłacił za godzinę parkowania i chcę opłacić kolejną zapłaci za nią jak za drugą godzinę według cennika określonego w uchwale Rady Miasta Gliwice.
Jeśli bilet dla podanego numeru rejestracyjnego nie zostanie odnaleziony, a może to być spowodowane:
– Błędnym wpisem numeru rejestracyjnego
– Upłynięciem czasu poprzedniego biletu
– Próbą dokupienia biletu w urządzeniu innej podstrefy
użytkownik zostanie wówczas poinformowany komunikatem na ekranie: „Nie ma możliwości dokupienia biletu dla tej rejestracji. Rozpocznie się transakcja standardowa”.
Program obsługujący płatne parkowanie to chyba jakiś prymityw pisał, totalnie bezsensowny układ, wpisywanie miliona danych, nieintuicyjny interfejs, ogólnie program na miarę twórcy (prymitywny).
Dodatkowo wprowadzenie dwóch stref jest totalnym idiotyzmem, rzekomo miało wyrugować samochody z wewnętrznej strefy a skończyło się na tym że jedne automaty nie obsługują drugiej, choć czasem jest bliżej (na granicy stref) podejść do automatu drugiej strefy niż tej w której się jest.
Sprawnie posługuję się kolejnymi odsłonami androida i windows, w graficznym interfejsie linuksa tez nie mam problemu a na tym śmiesznym kiosku nie byłem w stanie uruchomić mapy żeby odnaleźć konkretny adres w mieście.
Super, teraz jeszcze niech wstawią taki parkomat do UM. I wciąż czekamy na funkcję zwrotu pozostałej opłaty w przypadku wcześniejszego odjazdu.
Super, tylko jak akurat kierowca siedzi u lekarza, w urzędzie, w banku, na spotkaniu w firmie itd. to przecież nie wybiegnie w trakcie, żeby sobie dokupić bilet w parkomacie… A na opcję załatwienia tego np. przez komórkę zapewne sobie poczekamy jeszcze.
Pytanie ze strony parkowaniegliwice.pl: „Czy będzie możliwość płacenia za parkowanie w jakimś systemie na komórki tj. Skycash Mobilet itp, tak jak wygląda to w innych miastach np. Bytom, Kraków, Wrocław itd?”
Odpowiedź: „(…) Powyższa funkcja zostanie uruchomiona na przełomie sierpnia/września po zakończeniu testów całego sytemu obsługującego strefę płatnego parkowania w Gliwicach.”
Nie rozumiem w czym tkwi potężne opóźnienie. Aplikacja jest już napisana, wystarczy dopisać do listy nasze miasto i dogadać się z operatorem aplikacji w temacie rozliczeń finansowych.