To ważny moment w historii Gliwic. Tak, jak otwarcie fabryki Opla było przełomowym wydarzeniem dla gliwickiej gospodarki, tak koniec produkcji Opla Astra jest istotnym momentem.
Dziś zjechał z taśmy ostatni model Opel Astra. Przez ponad 20 lat firma wyprodukowała nieco ponad 1,8 mln sztuk tego samochodu. Kolejny model Astry (elektryczny) produkowany będzie w Niemczech. Ostatni egzemplarz Astry z Gliwic zakupił klient z Polski. Przypomnijmy, że pierwszy egzemplarz Astry znajduje się w gliwickim zakładzie.
Przez 20 lat w Gliwicach wyprodukowano prawie 2,8 miliona samochodów. Model Astra był najpopularniejszy – wyprodukowano go aż 1,8 mln. Mowa oczywiście o wszystkich generacjach.
Co istotne, gliwicka fabryka to jedyny zakład w Europie, gdzie produkowano wszystkie generacje tego modelu. Auta zbudowane w Gliwicach można spotkać w wielu krajach.
Dobra wiadomość jest jednak taka, że zakład nie kończy swojej działalności. Wręcz przeciwnie – rozbudowano go i wkrótce ruszy produkcja samochodów dostawczych.
Przygotowania do uruchomienia tej produkcji potrwają 4 miesiące.
Właścicielem fabryki jest obecnie koncern Stellantis. Od kwietnia 2022 r. rozpocznie się w Gliwicach produkcja dostawczaków. Będą powstawały tutaj: Opel Movano, Peugeot Boxer, Fiat Ducato i Citroen Jumper.
Docelowo w Gliwicach ma powstawać 100 tys. samochodów rocznie, jednak w przyszłym roku zakłada się produkcję 40-50 tys. aut.
fot. Opel / Stellantis