Kuria gliwicka wydała komunikat w sprawie księdza, którzy został przyłapany na paleniu marihuany. Miał nią częstować małoletnich ministrantów.
„Z głębokim ubolewaniem i zaskoczeniem przyjęliśmy informację o niestosownym, niedojrzałym i nieakceptowalnym zachowaniu jednego z młodych kapłanów naszej diecezji w związku z przedstawieniem mu zarzutów posiadania marihuany oraz udzielania jej osobom niepełnoletnim” – napisała Kuria.
Rok po oddaniu do eksploatacji lokomotyw DRAGON, obydwie Spółki – producent NEWAG S.A. i nabywca LOTOS Kolej, mogą pochwalić się doskonałymi wynikami.
W ciągu minionego roku lokomotywy przejechały ponad 850 tys. km, a ich średni współczynnik niezawodności wyniósł 99,3%. Jest to najwyższy światowy standard. Taki wynik uzyskany w pierwszym roku eksploatacji oznacza, że producentowi udało się uniknąć istotnych tzw. chorób wieku dziecięcego.
– Od momentu podpisania umów na seryjną dostawę lokomotyw postawiliśmy na bezkompromisową jakość i nawiązanie do najwyższych standardów obowiązujących na rynku. Konsekwentnie wprowadzane zmiany organizacyjne w obszarze konstruowania, wytwarzania i współpracy z dostawcami pozwoliły nam na osiągnięcie tego celu – mówi Bartosz Krzemiński, Wiceprezes NEWAG S.A. – Dzisiejsze zadowolenie LOTOS Kolej i STK z lokomotyw DRAGON jest dla nas najlepszą nagrodą za włożony wysiłek i mobilizuje do dalszej pracy.
LOTOS Kolej bardzo efektywnie wykorzystuje nowe lokomotywy osiągając średnie przebiegi na poziomie 11 400 km/m-c. Przewoźnik stworzył specjalne warunki do optymalnego wykorzystania lokomotyw Dragon. Obsługują one stałą trasę z Trójmiasta do terminalu Zduńska Wola Karsznice oraz trasę, do Julianowa na której jako jeden z nielicznych polskich przewoźników towarowych osiąga prędkość 100 km/h w stanie ładownym i 120 km/h w stanie próżnym. Dzięki temu trasa jest pokonywana w zaledwie 12 godzin w obie strony, podczas gdy kilka lat temu zajmowało to 32 godziny.
– Aby zapewnić dynamiczny rozwój spółce, na niezwykle konkurencyjnym rynku, musimy stale inwestować, przede wszystkim w tabor – podkreśla Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej. – Lokomotywa E6ACT DRAGON sprawdziła się w eksploatacji LOTOS Kolei. To elektrowóz stworzony do pracy na polskich torach. Dzięki jego eksploatacji możemy z powodzeniem realizować przewozy ciężkich pociągów na długich trasach.
Dragony to pierwsze od 25 lat, 6-osiowe lokomotywy elektryczne zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce. Lokomotywy te, o mocy 5 MW, przystosowane są do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton. Charakteryzują się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem oraz przede wszystkim bezawaryjnością. Dzięki budowie modułowej, w zależności od potrzeb klientów, mogą być wyposażone w dodatkowy napęd spalinowy (opcja „Dual Power”), oraz opcję „Max Load” czyli zwiększenie siły pociągowej do 450 kN.
DRAGONY zaczynają zdobywać coraz większe zaufanie klientów. Miesiąc temu Freightliner PL zamówił w Newagu 5 lokomotyw wyposażonych dodatkowo w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych lokomotyw manewrowych (tzw. last mile).
Wczoraj na wniosek policji i prokuratora Sąd Rejonowy w Gliwicach aresztował mężczyznę podejrzanego o sprzedaż narkotyków.
Aresztowany to 26-letni mieszkaniec Pyskowic. Policjanci zebrali dowody na to, że uczynił sobie z procederu źródło dochodu. Działał co najmniej od stycznia 2014 roku aż do momentu wizyty policyjnych detektywów.
W czwartek około godz. 11.00 na ul. Dąbrowskiego spalił się samochód przewożący butle z gazem.
O zdarzeniu poinformowała naszą redakcję Pani Joanna. – Dzięki szybkiej reakcji butle z gazem zostały wyniesione z pojazdu i uniknięto wybuchu – relacjonuje nasza Czytelniczka.
W marcu dowiemy się, kto zaprojektuje południową obwodnicę miejską pomiędzy ulicami Rybnicką i Pszczyńską w Gliwicach.
Obwodnica południowa będzie kolejnym – obok budowanej „średnicówki” – elementem nowego układu komunikacyjnego Gliwic. Ma się ciągnąć na długości blisko 4 km. Odcinek od ul. Rybnickiej do Bojkowskiej (2,1 km) wytyczono po południowej stronie ogrodów działkowych przy ul. Rybnickiej i po południowej stronie lotniska aeroklubu do skrzyżowania z ul. Bojkowską.
Katowice, dworzec autobusowy, piąta czterdzieści rano, na zewnątrz bardzo zimno, ale na sercach pilchowickich uczniów robi się ciepło, za kilka minut rozpocznie się kolejna odsłona projektu Szkolna Ekspedycja.
Jeszcze tylko pożegnanie z rodzicami, sprawdzenie dokumentów, załadowanie bagażu do luku autobusu i w drogę – kierunek Warszawa Okęcie. Na lotnisku meldujemy się o dwunastej, do odlotu mamy około 3,5h.
Szkolny bar sałatkowy „U Króla Stasia” w Gliwicach będzie obchodził swoje piąte urodziny.
Szkolny bar sałatkowy rozpoczął swoją działalność w marcu 2010 r. w budynku przy ulicy Dolnych Wałów 35. Główne cele, które przyświecały temu pomysłowi to: prowadzenie działalności szkoleniowej, stworzenie alternatywy dla sieci fast food, zapewnienie młodzieży szerszego kontaktu ze społecznością miasta oraz nauka przedsiębiorczości.