Po ponad roku od zawirowań wprowadzonych ustawą zmieniającą ordynację podatkową, mamy dobrą wiadomość dla mieszkańców.
W Urzędzie Miejskim znów możliwe są płatności kartami. W terminale wyposażono pięć kas gmachu UM przy ul. Zwycięstwa 21 – trzy na IV piętrze i dwie na parterze.
– Płatność kartami w urzędzie stała się na powrót możliwa dzięki dostosowaniu oferty do zmienionych przepisów przez firmy świadczące usługi pośredniczenia w transakcjach dokonywanych kartami płatniczymi – wyjaśnia „Miejskiemu Serwisowi Informacyjnemu – Gliwice” Agnieszka Dylewska, p.o. głównej księgowej Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
Mieszkańcy muszą pamiętać o jednej istotnej kwestii. W przypadku niektórych transakcji regulowanych kartami płatniczymi w UM – takich jak płatności za należności podatkowe, opłaty za gospodarowanie odpadami oraz inne niepodatkowe należności o charakterze publicznoprawnym (w szczególności: opłaty komunikacyjne, opłata za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, opłata skarbowa) – doliczana jest automatycznie do kwoty transakcji dodatkowa prowizja (tzw. surcharge fee) w wysokości 0,7% kwoty transakcji. – Obciążanie płatnika wyżej wymienionych należności dodatkowym kosztem jest podyktowane zapisami ustawy Ordynacja podatkowa (art. 60 par. 2a) – informuje Agnieszka Dylewska.
Prowizja od płatności kartą nie jest naliczana, jeśli regulujemy w ten sposób należności cywilnoprawne, takie jak wieczyste użytkowanie czy czynsz dzierżawny.
—
MSI