Kilka miesięcy temu utworzono Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Związek metropolitalny nie dorobił się jeszcze oficjalnej strony internetowej, a w sieci już pojawiła się witryna, która pod związek się podszywa.
Co ciekawe – profil na Facebooku, który podszywa się pod Metropolię ma więcej tzw. polubień niż oficjalny profil związku.
Na wspomnianym fałszywym profilu Metropolii codziennie pojawiają się różne informacje. Można odnieść wrażenie, że jest to kanał informacyjny związku metropolitalnego.
– Nie mamy z nim nic wspólnego. To profil, którego autorzy podszywają się pod nazwę Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, podobnie jest w przypadku strony internetowej, która jest z nim powiązana. Pewną wskazówką może być rzeczownik „społeczność” (FB) i brak stopki redakcyjnej oraz informacji, kto jest wydawcą, szefem redakcji czy autorem publikacji zamieszczanych na www. Podjęliśmy kroki prawne, które zmierzają do uporządkowania tych spraw – wyjaśnia Rafał Kurowski, Dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Oficjalny profil Metropolii na Facebooku jest pod adresem: https://www.facebook.com/metropoliagzm/. Jak zapewnia Kurowski:- Jesteśmy w trakcie procedury (zamówienia publiczne) wyłaniania wykonawcy naszej strony internetowej.
Związek rozpoczął działalność z początkiem 2018 i otrzymuje dochody z budżetu państwa – 5% udziału w podatku PIT od osób mieszkających na obszarze związku. Otrzymuje także składki z budżetów tworzących go gmin.
Profil na FB podszywający się pod Metropolię to: https://www.facebook.com/GZMetropolia/, a strona z nim powiązana to gzmetropolia.pl.