W ubiegłym tygodniu w portalu Onet pojawił się artykuł sponsorowany przez władze Gliwic. Zbulwersował on dużą część mieszkańców. Niektórzy postanowili nawet napisać odpowiedź. Ile publikacja peanów na temat „dbania o zieleń w Gliwicach” kosztowała podatników?
W czasie, gdy trwała duża wycinka drzew na alei Korfantego, chwilę po tym, gdy w całym mieście usunięto wiele drzew, prezydent Adam Neumann zlecił płatną publikację w Onecie, w której chwali się jak to władze dbają o zieleń. Gliwice dusi smog, ale z propagandowego artykułu, gliwiczanie mogli dowiedzieć się, że ich miasto to zielony raj.
Od wielu miesięcy w Gliwicach wycinane są drzewa. Trwa przecież duża batalia o tzw. Wilcze Doły, gdzie władze Gliwic chcą zbudować wielki zbiornik retencyjny. Tylko w tamtym miejscu usuniętych będzie 660 drzew.
To jednak nie wszystko – w całym mieście znikają drzewa. Ostatnie przykłady tylko z centrum to pl. Mickiewicza, al. Korfantego, ul. Długosza, ul. Nowy Świat. W tym samym czasie prezydent Gliwic Adam Neumann zleca płatną publikację w Onecie pt. „Więcej zieleni w centrum miasta. Jak robią to w Gliwicach?”. Urząd miejski chwali się w przygotowanym przez pracowników, a nie dziennikarzy artykule, że przeprowadzono modernizację skweru nad tunelem DTŚ. Posadzono tam 127 drzew i wiele krzewów. Urzędnicy zapewniają, że zmieni się też gliwicki Rynek.Przypomnijmy, że pojawi się tam… 11 drzew, ale 8, które obecnie tam rosną, zostanie wyciętych.
Cały artykuł na ten temat znajdziesz tutaj
Wielu gliwiczan zastanawiało się ile kosztowała publikacja w Onecie. Mamy umowę. „W odpowiedzi na Pana zapytanie informuję, że koszt publikacji materiału dotyczącego zieleni w mieście to 6.150 zł. Publikacja została zlecona w oparciu o roczną umowę zawartą z wydawnictwem Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.” – poinformował rzecznik prezydenta Gliwic.
Dodajmy, że umowa z ww. firmą opiewa na 25 tys. złotych.
W jej ramach władze Gliwic mogą liczyć na reklamę w katowickim dodatku gazety Fakt, na regionalnych stronach miesięcznika Forbes i Newsweek, w Onecie i mejlingu wysyłanym do użytkowników poczty Onet.
Jedna reklama w Fakcie kosztuje 1230 zł lub 2275 zł (pół lub cała strona), publikacja w Forbes lub Newsweek to koszt 2460 zł, w portalu Onet Śląsk 6150 zł, natomiast mejling do 250 tys. użytkowników ze Śląska to koszt 2706 zł.
Co ciekawe, niemal identyczna publikacja pojawiła się w Nowinach Gliwickich. Za nią również zapłacono z pieniędzy podatników.
A co z publikacjani na Rzeczpospolitej, World Media i cholera wie gdzie jeszcze? Zapytajcie o wszystkie miejsca publikacji tego tekstu i łączny koszt, jak to jest X razy 6000 to robi się ładna sumka
p*j*c jeden co to w ogóle za nazwisko skąd to się wzieło, daje sobie podwyżke płacy i jeszcze w bezczelny sposób zamieszcza nieprawdziwe artykuły za NASZE pieniądze
Trzeba było głosować na Moszyńskiego.
O nie! Tamten nie był lepszy. Kolejne wybory wygra Kajetan Gornig i to będzie młoda siła w urzędzie. Pozamiata w spółkach tych nieudolnych prezesów
Tak samo będzie ciął drzewa. Taka natura drzew że się starzeją. W lesie mogą stać aż się same przewrócą, ale w mieście nie można ryzykować że spadnie na przechodnia lub zaparkowany samochód
Straszny burak z tego Neumanna. Wydaje nasza kasę na prawo i lewo a poźniej płacze że szpitala nie zbuduje bo nie ma pieniędzy bo zły PIS zabrał
Bo zabrał
Jego nie kosztowało.