Dziś akcje Arrinera Automotive Holding PLC zadebiutowały na giełdzie GXG Markets w Londynie.
Arrinera Automotive Holding jest zależna od notowanej na NewConnect VENO S.A. oraz jest spółką-matką warszawskiej Arrinera Automotive S.A., znanej na całym świecie z projektu supersamochodu Arrinera Hussarya.
Celem działania spółki brytyjskiej jest realizacja strategii sprzedaży supersamochodu Arrinera Hussarya na rynkach zagranicznych: głównie w Chinach, na Bliskim Wschodzie i w Europie Zachodniej, a w późniejszym okresie w USA.
Za seryjny montaż Arrinery odpowiedzialna ma być spółka SILS Centre Gliwice, która posiada wszystkie niezbędne certyfikaty potwierdzające najwyższy poziom świadczonych usług oraz wieloletnie doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi koncernami samochodowymi (m. in. Opel).
Na początku października 2013 r. odbyły się kilkudniowe jazdy testowe na lotnisku w Ułęży. Brał w nich udział znany brytyjski konstruktor Lee Noble, który jest także członkiem rady nadzorczej Arrinera Automotive. Obecnie trwają finalne prace przy nadwoziu i kabinie pasażerskiej. Testy kompletnego supersamochodu zaplanowane są na październik br. na torach wyścigowych w Polsce i Wielkiej Brytanii.
Pierwszym modelem, który trafi do produkcji będzie Arrinera Hussarya 33 – najbogatsza limitowana edycja auta, wyprodukowana tylko w 33 sztukach. Parametry techniczne: silnik V8 o mocy 650 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniesie 3,2 s, prędkość maksymalna to 340 km/h. Podczas gdy podstawowa cena standardowej wersji Arrinery ma wynosić ok. 160 tys. EUR, cena Arrinery Hussarya 33 wyniesie ok. 200 tys. euro. Rezerwacja supersamochodu Arrinera będzie możliwa wyłącznie po wpłaceniu zaliczki.
Rozpoczęcie produkcji supersamochodu Arrinera Hussarya jest planowane na rok 2015.