Jak segregować odpady? Jak policzyć stawkę opłaty? Kiedy odbierane będą śmieci? Gdzie znaleźć i jak wypełnić deklarację?
Odpowiedzi na te i inne pytania, związane z nowymi zasadami gospodarowania odpadami komunalnymi, można znaleźć na specjalnej stronie internetowej – segreguj.gliwice.eu. Specjalna strona internetowa to jeden z elementów kampanii informacyjnej. Dodatkowo w jej ramach zostaną wydrukowane plakaty oraz ulotki. Dla mieszkańców przygotowano broszurę, w której powinni znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Ponadto od przyszłego tygodnia w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Gliwicach uruchomione zostanie stanowisko ds. gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Czynna będzie również infolinia pod nr tel. 32/239-11-95.
Od czwartku do końca maja w Urzędzie Miejskim będzie można składać deklaracje dotyczące wysokości opłaty.
Jest ona uzależniona od powiadomienia magistratu czy decydujemy się na segregowanie śmieci i niższe opłaty, czy też zamierzamy wyrzucać odpady bez selekcji i płacić więcej.
Obowiązek złożenia deklaracji mają właściciele nieruchomości. Pod tym pojęciem należy rozumieć również współwłaścicieli, użytkowników oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty dysponujące nieruchomością.
– Mieszkańcy Gliwic nie będą, tak jak dotychczas, zawierali indywidualnych umów z wybranymi firmami. To miasto podpisze za mieszkańców umowę na świadczenie usług w zakresie odbioru, wywozu i zagospodarowania odpadów z firmą wybraną w przetargu. Gliwiczanie będą składać deklaracje i wpłacać swoje należności na rachunek miasta – wyjaśnia Mariola Pendziałek, naczelnik Wydziału Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
Odbiorem śmieci zajmie się firma wybrana w przetargu.
Został on ogłoszony 22 kwietnia. Warunkiem udziału w postępowaniu jest spełnianie kilku wymogów. Po pierwsze firma musi dysponować minimum 35 pojazdami. Trzynaście z nich powinno spełniać poziomy emisji spalin Euro V, reszta Euro III. Po drugie baza magazynowo-transportowa musi być usytuowana w Gliwicach lub w odległości nie większej niż 60 km od granic miasta. Ponadto w firmie musi być zatrudnionych co najmniej 33 kierowców i dwóch pracowników, którzy będą koordynować i nadzorować usługi.
„Warunkiem udziału w postępowaniu jest spełnianie kilku wymogów. Po pierwsze firma musi dysponować minimum 35 pojazdami. Trzynaście z nich powinno spełniać poziomy emisji spalin Euro V, reszta Euro III. Po drugie baza magazynowo-transportowa musi być usytuowana w Gliwicach lub w odległości nie większej niż 60 km od granic miasta. Ponadto w firmie musi być zatrudnionych co najmniej 33 kierowców i dwóch pracowników, którzy będą koordynować i nadzorować usługi.” – to może od razu napisać REMONDIS??
Tak by było najprościej.
Państwo prawa . . .
Ja bym jeszcze w przetargu dopisał warunek by nazwa firmy rozpoczynała się na literę R – jak Recycling.
„Siedziba firmy powinna mieścić się w budynkach z czerwonej cegły, najlepiej w pobliżu rzeki.”
godzina zero wybiła, firma w przetargu wybrana (jedyna jaka startowała,)opłaty podniesione, a w kwestii segregacji śmieci nic się nie zmieniło. Pojemników na segregowane odpady jak nie było tak nie ma…..
Ot nasza polska rzeczywistość, jak zwykle ktoś nie zdążył……
Czy ma ktoś może duży format tej grafiki bo z chęcią bym wydrukował i sobie przykleił koło kosza.
dziś ponoć 2gi dzień segregacji a śmietników nikt nie widział:) jakas lipa i ściema u nas z klatek pozdzierali jak co segregować bo gdzie? jak stoją tylko śmietniki remondis na jeden odpad… segregacja… wielkie halo o nic… bo miasto chyba śmietników jeszcze ani worków nie kupiło:)