Ronda łączące DK88, Drogową Trasę Średnicową i ulicę Portową sprawiają problemy kierowcom?
Co jakiś czas dochodzi tam do stłuczek. Jakiś czas temu – po jednej z nich sprawca zdecydował się na ucieczkę. Został jednak zatrzymany przez policjanta, który w czasie wolnym od pracy był świadkiem zdarzenia. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Dzisiaj rano doszło do kolejnej kolizji. Osobówka zderzyła się z ciągnikiem siodłowym.
Rondo jest turbinowe i jazda po nim sprawia problem wielu kierowcom. Wystarczy jednak patrzeć na znaki – zarówno pionowe, jak i poziome. Gdy zajmiemy odpowiedni pas, to sprawna jazda nie powinna być problemem.
fot. ZDM Gliwice
Oznakowanie i zasady jazdy są jasne i nie stanowią tu problemu. Chodzi o szerokość pasów i średnicę całego ronda, które są tak małe, że samochody ciężarowe muszą ścinać zakręty, a kierowcy osobówek jadący sąsiednim pasem i muszący być pierwsi, po prostu się z nimi ścierają. Tyle w temacie. Ronda zostały wybudowane na terenie, gdzie nic nie ograniczało ich rozmiarów. Gdyby projektował je i zatwierdzał ktoś myślący problemów by nie było. A miejsca było wystarczająco dużo do zbudowania skrzyżowań i zjazdów bezkolizyjnych.
to kolejne dzieło frankiewicza , czego się nie tknął to spartolił,
ale w gazetach za kasę miejską się promował – a i nagrody przyjmował od tych gazetek
teraz mamy kolejnego ORŁA.Czy Gliwicami nie może kierować mądra osoba ,,,,,,,,