Od czwartku 19 stycznia przebudowywana od roku ulica Piwna będzie otwarta dla samochodów – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach. ZDM apeluje do kierowców o zwrócenie uwagi na nowe sygnalizacje świetlne oraz ustawione oznakowanie, zgodne z organizacją ruchu wprowadzoną w tym rejonie.
Dobiega końca remont ul. Piwnej i Ks. Hlubka. Zaczyna obowiązywać nowa organizacja ruchu. Kierowcy muszą zachować szczególną ostrożność.
Przejazd samochodów z ul. Piwnej pod wiaduktem kolejowym jest możliwy tylko w kierunku ul. Traugutta – ze względu na wyłączenie z ruchu odcinka ul. Tarnogórskiej, od ul. Piwnej do ul. Witkiewicza, z powodu prac związanych z wymianą infrastruktury podziemnej.
Nie skręcimy już w ulicę Ks. Hlubka w lewo (jak dotychczas), jadąc ul. Jagiellońską od strony placu Piastów. Ul. Ks. Hlubka – dotąd jednokierunkowa – jest przejezdna w obie strony, wydzielono bowiem na niej pas ruchu prowadzący od ul. Piwnej w kierunku ul. Jagiellońskiej, z możliwością skrętu tylko w prawo.
Nie skręcimy w lewo z ulicy Ks. Hlubka, w odcinek prowadzący do placu Piastów. W stronę ul. Piwnej prowadzą z ul. Ks. Hlubka dwa pasy wyłącznie w relacji prawoskrętnej, czyli tylko w kierunku wyjazdu z centrum, w stronę CH Forum.
Jadąc ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, można jechać prosto – w kierunku ulic Jagiellońskiej i Zabrskiej – lub skręcić w prawo w ul. Dworcową. Ten skręt jest konieczny, aby dojechać w kierunku CH Forum! W takim przypadku z ul. Dworcowej należy skręcić na następnych światłach w lewo (w stronę łącznika nad DTŚ), tam kolejny raz w lewo (aby nie zjechać na Drogową Trasę Średnicową) i prosto w kierunku pl. Piastów (wzdłuż bloku mieszkalnego), następnie w prawo w ul. Piwną.
Z ul. Jagiellońskiej nie skręcimy, jak dotychczas, bezpośrednio w lewo, w ul. Dworcową! Trzeba najpierw na światłach skręcić w prawo w plac Piastów (przejechać wzdłuż bloku mieszkalnego), a następnie skręcić w lewo. Dalej, zgodnie z oznakowaniem, wjechać w ul. Dworcową.
W połowie roku powinna zakończyć się przebudowa układu drogowego po południowej stronie dworca PKP i w okolicach placu Piastów. Gotowe fragmenty ulic będą systematycznie otwierane, aby udrożnić ruch samochodowy w centrum Gliwic.
Jest Super ale za mało sygnalizacji świetlnej ! 🙂
Bardziej się tego skomplikować nie dało. A wystarczyło pomiędzy ul. Jagiellońską, Hlubka, Piwną i Pl. Piastów zrobić coś w rodzaju ronda, jak to było przed laty planowane. Przy tych objazdach i tylu światłach będzie ciągłe stanie i produkowanie spalin.
Studzienki poniżej poziomu nawierzchni. Typowe gliwickie partactwo w wykonaniu i urzędnicza indolencja podczas odbioru prac.
nie mają poziomicy a odbierający drogę robi to przez sms-a, nawet nie wie gdzie to jest, ma tylko info że w Polsce a później czeka na premie, nagrodę oraz wynagrodzenie + inne dodatki za zasługi.
szlabanów / rogatek brakuję oraz słupków na odcisk palcy. Przydałoby się też wahadło, kto nie zdarzy ten płaci na nowe cele miasta przyszłości 😀
W Gliwicach planuje się wprowadzić zakaz używania „starych ” samochodów.Jeździmy starymi autami bo na nowe po prostu nas nie stać. Bogaci np.Niemcy jeżdżą nowymi bo są 3-4 razy zamożniejsi. Taka ustawa to wykluczenie społeczne ogromnej części społeczeństwa. A gdyby jednak „elektryki ” to gdzie je ładować ? – nie ma infrastruktury ,brakuje prądu , nie ma wystarczającej mocy. Kogo chcemy uszczęśliwić ?