Miasto Gliwice ogłosiło przetarg nieograniczony na organizację, zarządzanie i eksploatację systemu miejskich wypożyczalni rowerów: Gliwicki Rower Miejski.
Rower to zdrowy, ekologiczny i ekonomiczny sposób poruszania się. To również doskonała alternatywa dla samochodów – unikamy korków, opłat za parkowanie i nie zanieczyszczamy powietrza spalinami. Dlatego w naszym mieście powstanie system stacji rowerowych. Będą one funkcjonowały w sezonie rowerowym, od 1 marca do 30 listopada.
Będą czynne przez całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Na każdej z 10 stacji, wyposażonych w terminal z panelem informacyjnym i sterującym, będzie 15 stojaków i 10 miejskich rowerów w barwach miasta. Oznacza to, że w mieście pojawi się w sumie 150 stojaków rowerowych i 100 rowerów. Funkcjonowanie systemu będzie uzupełniała strona internetowa na której będzie można się zarejestrować, sprawdzić dostępność rowerów i miejsc postojowych na poszczególnych stacjach. Pojawią się też informacje dotyczące systemu, m.in. mapa z zaznaczonymi stacjami.
tylko drog rowerowych brak
Chyba najlepsza z dotychczasowych informacji
Ja bede korzystac 🙂
Świetna informacja 🙂
mam swój, nie potrzeba mi takiego szrtotu
Spoko
Superowa sprawa 🙂
Może zapytacie UM o infrastrukturę dla tych (oraz posiadanych przez mieszkańców) rowerów?
Koncepcja dróg dla rowerów dla Gliwic istnieje od paru lat (zamówiona przez UM), jednakże nie jest implementowana.
Super mogi by również pomyśleć o drogach dla tych rowerów ;:
Super sprawa. Będę korzystać 🙂
Wiadomi gdzie beda te punkty rozmieszczone?
wszędzie ten mBank o.O
Pierw ogarnijcie trasy dla rowerzystów po drodze i ścieżki 🙂
Super w Łodzi to bardzo fajnie funkcjonuje. Z tym ze tam wszędzie są ścieżki rowerowe. A jak to u nas będzie wyglądać ?
Piękna informacja przed południem. Bardzo się cieszę i poproszę stację (albo kilka 😛 ) na Gliwice Osiedle im. Mikołaja Kopernika 🙂
a na zdjęciu Wrocław.
Skoro w Gliwicach dopiero zamierzają je stworzyć, to skąd mamy wziąć zdjęcie gliwickiej stacji rowerowej? 😉
Fajny pomysł. A półmaski będą dawać gratis?
Norma dopuszczalnego pyłu zawieszonego w powietrzu została przekroczona w Gliwicach o rekordowe 1868%. Taki stan rzeczy jest tu na porządku dziennym. Wszechobecny smog mylony jest z mgłą. Miasto problem marginalizuje.
jak będą ścieżki rowerowe to OK tylko gdzie one są trochę Kopernik ma ale Łabędy wcale ?
Gliwice w ogóle nie są otwartym miastem na rowerzystów, świadczy o tym choćby ilość stojaków rowerowych w centrum miasta, brakuje ich przede wszystkim wzdłuż ulicy Zwycięstwa, a można by postawić przynajmniej kilka na powstałej alejce nad tunelem DTŚ. Pomijam fakt, że zmarnowano szansę poprowadzenia dróg rowerowych kiedy budowano samą DTŚ..
W Polsce generalnie zmarnowano szanse jeżeli chodzi o drogi rowerowe. Wzdłuż autostrady A1 można by stworzyć autostradę rowerową nad morze. Ze Śląska dojazd trwałby 2-3 dni. Inwestorzy mogliby obok budować miejsca noclegowe, gdzie rowerzyści mogliby przenocować parkując bezpiecznie rowery albo nawet zatrzymać się na dłużej w atrakcyjnych miejscowościach. Byłyby dodatkowe wpływy do budżetu państwa z tytułu podatków..Takie autostrady rowerowe mogłyby funkcjonować przy każdej autostradzie. Przyczepka rowerowa na bagaże i można jechać całą rodziną na urlop. Takie rozwiązania funkcjonują w innych krajach – chociaż akurat nie obok autostrad, ale jest wiele takich długich tras rowerowych z taką infrastrukturą. W Polsce tradycyjnie… Czytaj więcej »