Rynek pojazdów rekreacyjnych przeżywa swój renesans, co potwierdza liczba odwiedzających i wystawców na dwóch najważniejszych wydarzeniach w sektorze caravaningu.
W ubiegłym tygodniu, Grupa Stellantis, wraz ze swoją marką Fiat Professional, uczestniczyła w targach caravaningowych „Salon des Véhicules de Loisirs” w paryskim Le Bourget, na których w specjalnie wydzielonej strefie testowej odwiedzający mieli okazję przetestować kampery wykonane na bazie modelu Ducato. Grupa była również obecna w Düsseldorfie. Po raz pierwszy zaprezentowano razem pojazdy czterech różnych marek: Fiat Professional, Citroën, Peugeot i Opel.
Dowodem ogromnego zainteresowania Stellantis sektorem RV jest również decyzja o przeznaczeniu części mocy produkcyjnych zakładu w Gliwicach na produkcję baz pod zabudowy kempingowe. Tym samym wzmocnione zostały możliwości produkcyjne, gdyż wcześniej tego typu samochody były produkowane jedynie w zakładzie Sevel w Atessie we Włoszech.
Ponadto, nie ustają inwestycje w technologię, w poszukiwaniu balansu pomiędzy zrównoważonym rozwojem a osiągami. Ze swojej strony Stellantis jest już w stanie odpowiedzieć na zapotrzebowanie na samochody elektryczne (BEV) również w sektorze RV, ale równolegle pracuje nad ewolucją silników Diesla, aby zapewnić zgodność z obowiązującymi przepisami.
„Stellantis jest zatem największym graczem w sektorze RV, który oferuje najbardziej kompleksową i elastyczną pod względem rozmiarów, wersji wyposażenia i układów napędowych gamę samochodów wspartą tempem produkcji, które będzie szybko rosło” – powiedział Eric Laforge, dyrektor LCV Enlarged Europe koncernu Stellantis. „Jako lider rynku, Grupa zawsze była blisko firm zajmujących się zabudową oraz użytkowników końcowych, których wymagania są uwzględniane od samej fazy projektowania po obsługę posprzedażną: to niezrównany partner dla świata karawaningu”.