Zakończył się kolejny etap zbliżający Gliwice do uruchomienia stacji rowerów miejskich. W przetargu nieograniczonym ogłoszonym przez Urząd Miejski została wybrana warszawska firma Nextbike.
Najlepszą i spełniająca oczekiwania ofertę na organizację, zarządzanie i eksploatację systemu miejskich wypożyczalni rowerów „Gliwicki Rower Miejski”, złożyła firma Nextbike Polska SA z Warszawy. Zaoferowała 931 554 zł za organizację, zarządzanie i eksploatację wypożyczalni rowerów (przez 3 lata).
– Wybrana oferta zyskała najwyższa liczbę punktów, jest zgodna z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych – czytamy w uzasadnieniu wyboru. Druga firma biorąca udział w przetargu ma 10 dni na odwołanie się od decyzji.
Przypominamy, że system stacji rowerowych w Gliwicach będzie funkcjonował w sezonie rowerowym – od 1 marca do 30 listopada, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Na każdej z 10 stacji, wyposażonych w terminal z panelem informacyjnym i sterującym, będzie 15 stojaków i 10 miejskich rowerów w barwach miasta (łącznie 150 stojaków rowerowych i 100 rowerów). Funkcjonowanie systemu będzie uzupełniała strona internetowa, na której będzie można się zarejestrować, sprawdzić dostępność rowerów i miejsc postojowych na poszczególnych stacjach. Pojawią się też informacje dotyczące systemu, m.in. mapa z zaznaczonymi stacjami. Koncepcję rozmieszczenia poszczególnych stacji na terenie miasta przygotuje wybrana w przetargu firma.
—
MSI
a którędy ludzie mają nimi jeździć jeśli nie ma ścieżek rowerowych?
Bardzo dobry pomysł
Powinny mieć dodatkowe oświetlenie….by były bardziej widoczne….oraz obowiązkowo powinien być kask w zestawie
oraz alarm kiedy będą chcieli ukraść!!!!
Mają GPS…..przynajmniej w innych miastach
Przecież maja swiatelka
Proszę wsiąść za kierownicą auta i w nocy lub nad ranem odgadnąć czy to „światełko” od roweru…..bo ludzie myślą, że ich zawsze widać…auta mają mieć zawsze włączone światła…..ja się pytam, gdzie jest nakaz zakładania przez rowerzystów : kamizelki odblaskowej, kasku, dodatkowych trzech odlasków….nakaz włączenia ciągłego białego światła z przodu i czerwonego z tyłu, nakaz posiadania apteczki…..i mam nadzieję, że w końcu KARTY ROWEROWEJ…..
Na początek może jakieś ścierzki wybudować bo nie ma którędy na rowerach jeżdzić!!!!
pytanie tylko czy wszystkich bedzie stac na wypożyczenie , jak dowalą cennik to się ze śmiechu nie powstrzymamy 🙂
Czytałem gdzieś,że ma być na początek pierwsze 15-e min gratis,a potem 1 zł za godzinę,ale to pewnie mrzonki i czas zweryfikuje jak to będzie,a jak to rzeczywiście będzie taki koszt to będzie można sobie pomarzyć o wypożyczeniu takiego roweru,albo będą listy kolejkowe przy 100 rowerach na tak dużą liczbę mieszkańców…a kto wie czy i jacyś złodzieje i cwaniacy nie opracują jakiegoś sposobu,by pozbywać się GPS-u i potem oddawać na złom by na tym zarobić,albo mieć na części,albo po przeróbkach i modyfikacjach sprzedawać to nieświadomym naiwnym-powinni to lepiej zabezpieczać i ktoś powinien to nadzorować i dbać o to by mogły to… Czytaj więcej »
Taka stacja powinna być też na każdym osiedlu,a nie tylko gdzieś w centrum,bo co trzeba będzie jechać przez pół miasta do centrum samochodem,motorem,skuterem czy komunikacją miejską ubranym odpowiednio na taka okazję,by sobie pojeździć na rowerze-mam nadzieję,że o tym też ktoś pomyśli,a nie tylko o bezsensownym wydaniu kasy byle ktoś na tym zarobił i tylko wybrani mogli jeździć tymi rowerami…już widzę jak będą o nie dbali i byle kto będzie z tego korzystał,a co do kasków jak ktoś tu pisał to mija się z celem,bo kto będzie chciał ubierać coś takiego po mnóstwie spoconych osób może jeszcze z łupieżem czy innymi… Czytaj więcej »
W warszawie jest pierwsze 20 minut gratis, pierwsza godzina bodajze 1h, kolejne 2h i im dluzej tym drozej.
To zapobiega „a jak to rzeczywiście będzie taki koszt to będzie można sobie pomarzyć o wypożyczeniu takiego roweru,albo będą listy kolejkowe przy 100 rowerach na tak dużą liczbę mieszkańców” bo generalnie nie ma sensu brac takiego roweru na caly dzien…a raczej na chwile.
Po to sa takie systemy 🙂
Inna sprawa, ze maja juz rozwiazane problemy tego typu jak podane…przeciez w innych miastach to od lata dziala. Te rowery sa we Wroclawiu, Opolu czy Katowicach.
https://nextbike.pl/mapa-stacji/