r e k l a m a

spot_img
spot_img

spot_img

Zmiana organizacji ruchu z powodu budowy DTŚ. Uwaga objazdy

spot_img
r e k l a m a

Trwa budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach, a także dwóch ostatnich odcinków w Zabrzu – od zabrzańskiego węzła z ul. De Gaulle’a do granicy z Gliwicami.

Realizacja DTŚ w Gliwicach podzielona została na dwa odcinki. Pierwszy – oznaczony jako G1 – o długośći około 2,8 km prowadzi od granicy z Zabrzem do ul. Kujawskiej. Na tym fragmencie DTŚ zaprojektowano 5 obiektów inżynierskich – wiadukty drogowe nad torami kolejowymi, ul. Wschodnią, ul. Błonie i ul. Kujawską oraz nad autostradą A1 i most nad rzeką Kłodnicą. Wykonawcą realizowanej inwestycji jest firma SKANSKA S.A. Budowa rozpoczęła się w lipcu 2012 r. i potrwa do sierpnia 2014 r.

Drugi odcinek DTŚ w Gliwicach – oznaczony jako G2 – ma długość około 5,6 km i prowadzi od ul. Kujawskiej do istniejącego węzła Drogi Krajowej nr 88 z ul. Portową. Na tym odcinku zaprojektowano 14 obiektów inżynierskich – wiaduktów, mostów, kładek technologicznych, a także tunel o długości 493 m, którym trasa średnicowa przejdzie pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową. Wykonawcą odcinka G2 jest konsorcjum firm: EUROVIA POLSKA S.A. i Bilfinger Berger Budownictwo S.A. Realizację inwestycji rozpoczęto w styczniu 2013 r., a planowane ukończenie robót budowlanych – to grudzień 2014 r.

mapa z objazami

Budowa obydwu gliwickich odcinków „średnicówki” ma kosztować ogółem 1,2 miliarda złotych.

Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach odciąży ulice miejskie, ułatwi dojazd do centrów innych miast oraz dotarcie do licznych i ważnych placówek w Gliwicach m.in.: Centrum Onkologii i Politechniki Śląskiej. Gliwicka część DTŚ to ostatni fragment drogi o długości 31,3 km, łączącej miasta konurbacji śląskiej na trasie Katowice – Gliwice.

Zobacz też: Tak będzie wyglądała DTŚ w Gliwicach (film)

Budowa Drogowej Trasy Średnicowej to ogromna inwestycja, której realizacja wiąże się z koniecznością czasowego zamykania niektórych ulic w mieście. Pierwsze istotne zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone już w marcu.

4 MARCA ZAMKNIĘTE DLA RUCHU ZOSTANĄ:

ulica Konarskiego (na odcinku od skrzyżowania z ul. Jagiellońską do ul. Piramowicza)

Objazd dla jadących od strony Zabrza i dzielnicy Sośnica zostanie poprowadzony ulicami: Jagiellońską, Dworcową, Strzody i Wrocławską. Natomiast dla jadących z centrum Gliwic wyznaczono objazd ulicami: Częstochowską i Jagiellońską.
Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Konarskiego – 15 grudnia 2013 r.

ulica Dubois (na odcinku od ul. Zwycięstwa do ul. Sienkiewicza)

W tym przypadku nie było konieczne wyznaczenie objazdu. Mieszkańcy będą mieli zapewniony dojazd do posesji. Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Dubois – 15 grudnia 2014 r.

11 MARCA ZAMKNIĘTA DLA RUCHU ZOSTANIE:

ulica Kujawska (od skrzyżowania z ul. Błonie na odcinku 500 m w stronę centrum miasta)

Objazd w obu kierunkach ruchu dla relacji Gliwice – Zabrze zostanie poprowadzony ulicami: Błonie, Pocztową, Rymera i Dolną.
Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Kujawską – 15 grudnia 2013 r.

18 MARCA PLANOWANE JEST ZAMKNIĘCIE DLA RUCHU:

ulicy Portowej (na odcinku od ul. Jana Śliwki do zjazdu z DK 88) oraz Drogi Krajowej nr 88 – Alei Jana Nowaka-Jeziorańskiego (nad ulicą Portową)

Objazd zostanie poprowadzony ulicami:
Pionierów, Perseusza, Estakadą Heweliusza, Portową, Edisona, Łabędzką i Opla – dla jadących w kierunku Wrocławia;
Okulickiego, Kozielską, Łabędzką, Edisona, Portową, Estakadą Heweliusza, Perseusza i Pionierów – dla jadących w kierunku Bytomia.
Planowany termin zakończenia robót na ul. Portowej – lipiec 2014 r., a na Drodze Krajowej nr 88 – grudzień 2014 r.

W czasie zamknięcia dla ruchu ulicy Portowej zmieni się rozkład jazdy autobusów oraz lokalizacje przystanków komunikacji miejskiej. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną przekazane osobnym komunikatem.

8 KWIETNIA ZAMKNIĘTA DLA RUCHU ZOSTANIE:

ulica Fredry (na całej długości)

W tym przypadku nie było konieczne wyznaczenie objazdu. Mieszkańcy będą mieli zapewniony dojazd do posesji. Planowany termin zakończenia robót i przywrócenia przejazdu ul. Fredry – listopad 2013 r.

Wszystkie istotne zmiany w organizacji ruchu ujęte w harmonogramie będą wprowadzane w poniedziałki po porannym szczycie komunikacyjnym (około godziny 10.00).

Oprócz tego, w trakcie prowadzenia prac, mogą wystąpić inne utrudnienia na drogach, nieujęte w harmonogramie np. zwężenia ulic.

Informacje o wszystkich ważnych zmianach takich, jak kilkumiesięczne zamknięcia ulic będą podawane przez wykonawców z odpowiednim wyprzedzeniem. Kierowcy przemieszczający się po Gliwicach tranzytem, chcący uniknąć utrudnień w centrum miasta, powinni korzystać z autostradowej obwodnicy miasta, którą tworzą autostrady A1 i A4.

spot_img

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
11 lat temu

nie ma co narzekać, dzisiaj utrudnienia a jutro śmigamy szybciutko 🙂 DTŚ jest mega potrzebna!

normalny
normalny
11 lat temu

Całe śródmieście rozkopane, balcerek zamknięty i przeniesiony i budowa trwa. Oby się szybko zakończyła bo masakrycznie się jeździ po mieście teraz, a jak zamkną Portową i Konarskiego to dopiero będzie jazz…

m.
m.
11 lat temu

Czy nieudaczny rząd Donalda Tuska znalazł 300 milionów złotych których brakuje na budowę DTŚ? A może prace zatrzymają się w połowie?

Koleś
Koleś
11 lat temu

Dobrze, że idzie wiosna. Czes wyjąć rower. Będzie szybciej.

liroy
liroy
11 lat temu

Co sie martwisz co sie smucisz dzis sie przemeczysz jutro dtska bedziesz zasuwal

kierowca
kierowca
11 lat temu

oj będzie się działo…. już to widzę te korki, objazdy i masakrę na ulicach. wystarczyło że remontowali skrzyżowanie dworcowa wyszyńskiego i już była tragedia i paraliż a co mówić teraz……

anirak
anirak
11 lat temu

tylko którędy tym rowerem kiedy wszystkie ścieżki rowerowe zginęły ……

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI