116 osób chce, by taksówkarze w Gliwicach musieli zdawać egzaminy

116 osób złożyło wnioski o wprowadzenie obowiązku ukończenia szkolenia zakończonego egzaminem potwierdzającym znajomość topografii miasta oraz przepisów prawa miejscowego przez przedsiębiorców wykonujących transport „przewóz osób taksówką osobową” lub kierowców przez nich zatrudnionych.

Podczas najbliższej sesji Rada Miasta Gliwice rozpatrzy tę prośbę.

W dniach 12, 14, 20, 28 lutego oraz 6 marca br. do Rady Miasta Gliwice wpłynęło 116 identycznych wniosków. Wnioskodawcy przywołują treść art. 6 ust. 3a ustawy otransporcie drogowym, która stanowi, że „Rada gminy liczącej powyżej 100 000 mieszkańców może wprowadzić, w drodze uchwały, obowiązek ukończenia szkolenia zakończonego egzaminem przed komisją egzaminacyjną, potwierdzającym znajomość topografii miejscowości oraz przepisów prawa miejscowego, przez przedsiębiorcę osobiście wykonującego przewozy lub kierowcę przez niego zatrudnionego”.

Zdaniem wnioskodawców wprowadzenie obowiązku ukończenia szkolenia, zakończonego egzaminem przed komisją, przyczyni się do utrzymania wysokiego standardu wykonywanych usług taxi i bezpieczeństwa pasażerów.

Wnioskodawcy podnoszą, że osoby zatrudnione przez firmy taxi rozpoczynają wykonywanie tego zawodu często bez odpowiedniej praktyki w prowadzeniu pojazdu, tj. świeżo po odebraniu dokumentu prawa jazdy, co w konsekwencji przyczynia się do znacznego wzrostu negatywnych zdarzeń komunikacyjnych oraz stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia pasażerów.
Zbadaniem zasadności wniosków, celem przedłożenia stosownej rekomendacji Radzie, zajmowała się Komisja Skarg, Wniosków i Petycji.
Przypomnijmy, że obowiązek ukończenia przez kandydatów na taksówkarzy szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, został zniesiony z dniem 1 stycznia 2014r. tzw. ustawą deregulacyjną (z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów, t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 829).

„Nie można w sposób jednoznaczny stwierdzić, że rezygnacja z egzaminu miała negatywny wpływ na jakość świadczeń usług przewozowych” – czytamy w projekcie uchwały.

„Informacje uzyskane od Sekretarza Miasta – dotyczące realizacji zadania związanego z wydawaniem, cofaniem i wygaszaniem licencji na wykonywanie przewozu osób taksówką – wskazują, ze od czasu zniesienia egzaminów z topografii miasta nie odnotowano żadnych skarg na sposób wykonywania przewozów. Specyfika konurbacji górnośląskiej wymaga znajomości przez kierowcę taksówki nietylko topografii miasta Gliwice, ale również miejscowości ościennych, co czyni bezzasadnym wprowadzenie egzaminu ze znajomości topografii ograniczonego tylko do jednej miejscowości. Wzrost jakości usług przewozowych następuje – szczególnie w tych przypadkach – poprzez korzystanie z powszechnie dostępnych urządzeń pozwalających na nawigację z wykorzystaniem nadajników cyfrowych, które wskazują optymalną trasę nie tylko ze względu na jej długość, ale także przewidywany czas dojazdu, który określany jest poprzez cyfrowe systemy eksperckie wykorzystujące informacje nt. aktualnego natężenia ruchu na poszczególnych odcinkach drogi” – czytamy w projekcie uchwały.
W związku z przedstawionymi powyżej informacjami Komisja Skarg, Wniosków i Petycji rekomenduje nieuwzględnienie wniosków, o których mowa w niniejszej uchwale.

spot_img

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

guest

120 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Prywaciarze atakują 🙂

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Przecież te wnioski to stare zlotówy z pod dworca pisały. U nich jest 50 zl / km to chca zmniejszyć tym sposobem konkurencje. 😀

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Nie

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Każdy powinien, to powinien być obowiązek by mieć licencję i być zatrudniony w korporacji.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Oczywiście że tak nie znając topografii robią klientom wycieczki życia po mieście a w szczególności przyjeznym a potem pasują jak za zboże

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

i co tu ten egzamin da?

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Anna Chołomek dużo poznają całą topografie miasta gdzie znajdują się nr domów gdzie są jakie ulice niektórzy nawet na nawigacji się nie znają można by pisać bardzo dużo to temat rzeka

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

ale przecież jak będzie chciał pojechać przez „warszawę” to i tak pojedzie 😀 a jak na egzaminie nie będzie jakiejś tam ulicy a tam będzie trzeba jechać?? Wystarczy nawigacja i zawsze trafi.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Bozena Ryłko ale jak się będą znać na topografii to niby będą wozić najkrótsza droga? Będzie znał topografię będzie wiedział jak objechać dłuższa tak żeby klient się nie zorientował

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Krzysiek Skrzypiński mam za sobą kupę lat przepracowanych w korporacjach i wiem jak to wygląda od podszewki choćby mniej skarg na tego co zna topografie miasta niż na tego co zna

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

A po jakiego za przeproszeniem jak przecież nawigację mają

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

nie, mamy 21 wiek… Można wspomóc się nawigacją.

Egon
Egon
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Z autopsji wiem, że nie zawsze nawigacja jest najlepszym doradcą.
Miałem okazję jechać z takim taksówkarzem,- co prawda nie posądziłbym go o cwaniactwo, ale znajomość miasta była nie najlepsza.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Mogli by się nauczyć znaków to by wystarczyło :k

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Wbijasz w navi i jedziesz.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Precz z tymi starymi okularnikami z silnikami na gnojowice

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Tylko Uber

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Typowe Janusze

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Moim zdaniem tak, trzeba mieć wiedzę o danym mieście, nawigacja może się zepsuć, niekiedy zawodzi i wywozi w przysłowiowy las i co będę krążyć po mieście z taksówkarzem?

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Hmmm. Przy dzisiejszym poziomie elektronicznej nawigacji nie wiem czy taki egzamin ma sens. Rozumiem pogotowie ratunkowe, policja, straż pożarna…

Jurek
Jurek
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

a oni nie mają nawigacji?

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Oczywiście że tak.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Tak

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Tak.
Ostatnio w Liderze kierowca zapytał mnie jak dojechać z Tarnogórskiej na … Pszczyńską! Egzamin jak najbardziej

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

oczywiście że tak 🙂

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Oczywiście ze nie

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Oczywiście , jestem za!!!!

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Komuno wróć! Taksiarze będą wtedy mogli znów wrócić do stawek 10 zł za kilometr

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

co za głupie pytanie, oczywiście!! zresztą kiedyś tak było

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Głupia to jest pani odpowiedz, a nie pytanie. Komuno wróć. Kurła kiedyś to było

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Rafał Klimczyk a co ma komuna do tego?

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

nie komuno, po prostu nawigacja nie zawsze poprawnie działa, a jak już chce się jeździć po mieście )(zawodowo) to należy je znać

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Rafał Klimczyk w dobie systemów GPS jest głupotą wymagać od kierowców znajomości topografii miasta, i tak jak kurs jest poza obręb miasta to taki taxiarz i tak włączy GPS. Zresztą taki uber jakoś daje rade, nigdy nie słyszałem żeby kierowca się zgubił. Tak samo dostawcy jedzenia, kurierzy.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Jacek Wyganowski głupotą jest takie myślenie.Kursy w większości są na terenie miasta.Co w sytuacji gdy będzie problem z połączeniem z siecią internetową bo to akurat się zdarza??? Proste pytanie i prosta odpowiedź.Znajomość topografii miasta wówczas jest bardzo przydatna.Prawda?…no chyba że klient będzie „nawigował”

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Powinni Ci z lidera to powinni co 3 miesiące powtarzać kurs prawa jazdy

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Oczywiście że egzamin z topografii powinien zdać każdy kierowca taksówki.Nie można liczyć tylko na nawigacje.Co jeśli będzie problem z siecią,internet odmówi posłuszeństwa bo przecież tak bywa.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Tomasz Żurkowski co cię tak śmieszy? Może jakieś argumenty bo inaczej pomyślę że masz problem z przyswajaniem wiedzy i egzamin ponad twoje możliwości intelektualne…

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Z pod dworca do Łabęd o 20 za jedyne 65 zeta Liderek za 15

Antyfan
Antyfan
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Tylko że z Liderkiem nie masz pewności czy dojedziesz w całości do celu…

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Oczywiście że tak! I powinni przedstawiać dokumenty o niekaralności. Jak by nie patrzeć są to ludzie którzy w każdej chwili mogą zostać powołani do służby cywilnej w sytuacjach kryzysowych takich jak atak terrorystyczny, potrzeba ewakuacji ludności itp. itd.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

BUAHAhahahhahahahaha

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ar Ek Giver nie karalność jest podstawą do wydania licencji przewozowej przez UM GLIWICE

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Żałosny pomysł, szczególnie w Gliwicach gdzie dwie ulice na krzyż. A przy kursach dalej, pomocna jest nawigacja. Ludzie, rozwijajcie się!
PS. Moja ciotka nie wsiądzie do taksówki, w której na lusterku wstecznym nie ma wiszącego różańca.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Anna Szmal Tobie by się taki egzamin przydał…może wtedy zauważyłabyś że w Gliwicach jest trochę więcej niż dwie ulice …

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Nie . To nie ma żadnego sensu w dzisiejszej dobie techniki.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ewa Szwed a jeśli technika zawiedzie?

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ewa Szwed mysle ze ma sensi to ogromny..

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

a po co jak sa nawigacje

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Z pod dworca na Kosciuszki do szpitala 30 zl

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ela Rudzka taksówkarz nie zrzeszony tyle bierze ,tylko korporacja polecam !

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Nie. GPS wystarcza. Poza tym miasto nie może o tym decydować. Od tego są przepisy krajowe

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Widzę że zdania są podzielone ale nikt już nie odpowiada na pytanie co w sytuacji kiedy będzie problem połączenia z siecią internetową co jak wiadomo zdarza się często….? Czy faktycznie potrzeba uruchamiać nawigację jadąc 3 ulice dalej?

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Nie. W całej Europie wszyscy jeżdżą na navi.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Kombinatorzy i cwaniacy bojący się prawdziwej konkurencji o uczciwych cenach takich jak UBER A co do egzaminów to po jaką cholerę cofać się do średniowiecza to tak jakbyśmy wyrzucili zegarki i chodzili z patykiem

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Robert Schlifka uber już niedługo zniknie jak przejdzie ustawa mówiąca że aplikacja w żaden sposób nie może być podstawą do rozliczenia w skarbowce ….. A co do egzaminu byłoby dobrze mni3j taxi by jeździło ale za to konkretnei…

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Nie. A jest w ogole coś takiego? Bo jak tak to przydałoby się pozatkujacym listonoszom. Bo szkolenie tam mają jak żadne.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

W Liderze nie ma obowiązku zdawania egzaminu z topografii miasta.Nie wiem jak w innych korporacjach ale kto jechał z Liderem to widzi jak jeżdżą lub jak „radzą sobie z nawigacją”

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

To trochę jak nauka numerów telefonów na pamięć kiedy pod ręką mamy „kontakty” zapisane w komórce.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Oczywiście że tak jechałam ostatnio z panem który nie wiedział jak dojechać z osiedla Waryńskiego na Kopernika a droga jest prosta i ratował się nawigacją

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Proponuję zrobić taki egzamin dla każdego mieszkańca Gliwic. Bo co się stanie gdy zawiedzie nawigacja, przestaną jeździć taksówki i autobusy. A oprócz tego każdy powinien znać swoje miasto.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Tomasz Bączyk oczywiście zgadzam się. Tak naprawdę to rodzice od dziecka powinny wzbudzać zainteresowanie, w ramach spacerów.. Wiem po sobie jaki byłem.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

😉

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

A po co im znajomość z topografii miasta jak i tak jeżdżą trasa wydłużona aby nabić taksometr a jak mu zwrócisz uwagę to wielce oburzony jakiś czas temu dwa razy dzwoniąc po Taxi Dragon na tego samego gościa trafiłam z Renault Thalia za trzecim razem już dyspozytorce powiedziałam ze tego gościa nie chce widzieć bo specjalnie jeździ trasami wydłużonymi i ze nie zapłacę za ten kurs jak znowu jakiś kierowca tak zrobi. Lider i Boos Taxi maja te same stawki za kilometr wiec jest ok osobiście wole Boos Taxi bo Ci z Lidera to kultury co drugi nie ma.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Mariola H M. Wasilewska co do kultury Lidera to mam zawsze szczęście na tych tylko inteligentnych i kulturalnych ludzi…

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Kiedyś taksówkarz z lidera z Rynku na KOzielska chciał mnie wieźć przez Dts:)

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Wczoraj zapytałam taksówkarza jaki koszt do Europy centralnej z dworca w Gliwicach odpowiedział 70 zł . Siostra zamówiła mi UBERA cena 17 zł . Tylko Uber

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Kaśka Zawadzka
To jakaś taryfa nocna/weekendowa była?

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Godzina 11:00 kierowca z białego starego forda focusa kombi

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Kiedyś były egzaminy a i tak jeździli na około

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Po co jeździcie taksówkami nie zrzeszonymi ,postawcie na znane korporacje! Nigdy nie wsiadam na dworcu tylko dzwonię

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Jezdze po Gliwicach 40lat najgorszymi kierowcami sa taksowkarze a obecnie ci z Lidera to ja sie zastanawiam czy wogole maja prawo jazdy bo to co robia na drogach to tragedia

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Ela Rudzka Lidera zmieniłam na taxi Boss polecam,bo nie ma problemu z dojazdem
na miejsce

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Taksówkarze nie chcą się uczyć topografii bo są nawigacje. Wolna wola, wolny rynek. Tylko dlaczego bronią przed konkurencją dostępu do tego rynku? Jak wchodził Uber to była panika, a czym się oni różnią? Mają dłuższe wąsy? Dlaczego nie wprowadzą gildii. Wtedy każdy miałby wybór. Płacę mało to nie mam wymagań. Płacę dużo, ale wiem że dowiezie mnie profesjonalista, a nie leń z TomTomem w śmierdzącym petami złomie.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Michal Gzielo różnią się taxi od ubera tym że płacą podatki A uber ich nie płaci ale zmieni się to mam nadzieję bo jest ustawa że apka ujęta nie może być podstawą do rozliczenia w skarbowce

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu
Reply to  Anonimowo

Pawel Strzelecki ja raczej pod kątem wymagań. Widziałem trzepanko taksówkarzy przez „straż miejską” pod dworcem w Nottingham. Poleciały mandaty i wstrzymania licencji. Ogólnie taksówkarze są na cenzurowanym. Są miejskie aplikacje które śledzą twoją drogę w taksówce. Raz ze względów bezpieczeństwa (posyłamy dzieci), dwa żeby cię cwaniak nie policzył z górką.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

tak!

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

To nie Warszawa albo Londyn…

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Myślałam że jest to obowiązek dla taksówkarzy.

Anonimowo
Anonimowo
3 lat temu

Nawigacja często wprowadza w błąd kierowców dlaczego?może ktoś to wyjaśni???!! Nie chodzi o gliwickie taksówki

Ela
Ela
3 lat temu

Najbardziej mnie wkurzył stary taksiarz który z pod PKP do onkologii policzył sobie 20 zł i jeszcze mnie objechał że mogłam sobie wybrać kogo innego a ja podeszłam uczciwie to pierwszej w kolejce taxi.

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI