Firma Tenneco świętowała wczoraj otwarcie centrum inżynieryjnego o powierzchni 9600 m2, które będzie obsługiwać firmy w zakresie europejskiego systemu kontroli jazdy i zaawansowanych technologii zawieszenia. Nowe europejskie centrum inżynieryjne Monroe znajduje się w odległości około 2 km od kompleksu produkcyjnego firmy Tenneco, które powstało w Gliwicach.
– Ten imponujący nowy obiekt pozwala zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększyć prędkość i wartość wprowadzanych technologii w imieniu globalnych OEM-ów – powiedział Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny działu Ride Control. – Nieustannie inwestujemy w najlepszych ludzi, obiekty, zasoby i systemy, aby pomóc każdemu z naszych klientów w osiągnięciu ich celów biznesowych na wszystkich platformach i we wszystkich modelach pojazdów.
W Monroe European Engineering Center pracuje prawie 240 inżynierów, których praca wspiera szereg czołowych światowych producentów pojazdów, a także zakłady w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce. Wśród głównych produktów projektowanych i zatwierdzanych w nowym centrum można wyróżnić amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły Monroe Intelligent Suspension. Technologie te znajdują się w milionach pojazdów osobowych, ciężarówek, autobusów, przyczep, ale mają też inne zastosowania.
Zakład jest również odpowiedzialny za projektowanie szerokiej gamy podstawowych komponentów – między innymi systemów zaworów, systemów prowadzenia i uszczelniania oraz części strukturalnych i materiałów – występujących w amortyzatorach Monroe OE Solutions i Monroe Intelligent Suspension. Ponadto nowe centrum nadzoruje europejskie działania „ride work”, w ramach których inżynierowie firmy Tenneco współpracują z producentami pojazdów w celu przetestowania i sfinalizowania pracy nad zaworami amortyzatorów przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu.
Warsztat o powierzchni 5330 m2 jest wyposażony w narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie i testowanie prototypów wszystkich rodzajów pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu oraz komputerowe symulacje działania komponentów i produktów.
Materiały Tenneco
wiadomo, nie będą przy współczesnych obozach zagłady się gnieździć, pozory swoje a obóz swoje
Ty z rybnickiego szpitala pewnie jesteś?