Gliwicki projekt „Rozbudowa systemu detekcji na terenie miasta Gliwice wraz z modernizacją wybranych sygnalizacji świetlnych”otrzymał Nagrodę Innowacyjności w Transporcie 2013.
Realizatorów projektu – Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach i Śląską Sieć Metropolitalna z o.o. – uhonorowano tytułem Ambasadora Innowacyjności. „Nagroda Innowacyjności w Transporcie 2013” jest drugą edycją konkursu pod auspicjami Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce, Krajowej Izby Gospodarczej, Akademii Leona Koźmińskiego oraz Centrum Innowacji Transportowych, którego celem jest wyróżnienie innowacyjnych przedsięwzięć o charakterze ogólnokrajowym i regionalnym, realizowanych przez podmioty publiczne i prywatne. Organizatorem konkursu jest Fundacja Centrum Analiz Transportowych i Infrastrukturalnych CATI.
Nagroda oraz Tytuł Ambasadora Innowacyjności 2013 jest wyróżnieniem dla przedsiębiorstw, instytucji i innych podmiotów, które wnoszą znaczący wkład w unowocześnianie i rozwój transportu, jako podstawowego elementu gospodarki Polski i Unii Europejskiej, budują pozytywny wizerunek systemu transportowego i logistyki oraz przyczyniają się do wzrostu globalnej konkurencyjności gospodarki Polski.
Zobacz też: W Gliwicach nie ma „zielonej fali”! To jest system sterowania ruchem (TV)
Wśród uhonorowanych Nagrodą Innowacyjności w Transporcie i tytułem Ambasador Innowacyjności 2013 znaleźli się również Rafał Setlak i Marcin Fice z Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Otrzymali oni nagrodę za projekt „Integracja rynku transportowego z energetyką odnawialną poprzez wykorzystywanie samochodów z układami Smart Hybrid LPG Plug Out do zasilania budynków”.
Ta nagroda to żart dowcip -prawda?
System nie do końca wiomo czy działa, ponieważ miasto jest rozkopane i korki muszą się tworzyć. Jedynie zauważłem, że poprawki napewno powinny być. Wieczorem na niektórych srkrzyżowaniach np. z ul. Kościuszki można chwilę postać mimo iż na głównej nic nie jedzie. I człowiek stoi parę minut, dosłownie minut. Powinno być w nocy włączone automatyczne przełączanie świateł jeżeli nic nie jedzie…
Skoro tam są kamery to nie rozumiem czemu nie przełączają się te światła automatycznie… Np skrzyżowanie Pszczyńska – Kopalniana. Skręcając w lewo z Pszczyńskiej z naprzeciwka nie jedzie nic. I się stoi kilka minut w czasie kiedy bezkolizyjnie można by to rozładować… I dużo jest takich skrzyżowań w mieście. W końcu system inteligentny tak?
Jak mogą przyznawać nagrodę za coś – co nie działa ! nie działa bo jest kiepskie czy nie działa bo jest rozkopane miasto – wszystko jedno. Przykładem idiotycznego kierowania ruchem jest 1. wyjazd z Pszczyńskiej (kolejne światła na których się stoi to światła na placu krakowskim. 2. wyjazd z ulicy Akademickiem (po raz kolejny „łapią te same światła co w pkt.1”) przy czym stoi się na jednych. 3. wyjazd z ulicy Bojkowskiej (zazwyczaj stoi się na światłach obok lidla) 4. wyjazd z ulicy Bardowskiego (ta która idzie od Lotniska) i skręt w Rybnicką i tutaj to sobie ktoś robi kompletną… Czytaj więcej »
ad 4 wyjazd w strone RYBNIKA to rzeczywiscie kpina. trzeba czekac i liczyc ze z na przeciwka nic nie pojedzie. zazwyczaj jednak jedzie.
Tak według mnie jeżeli całe miasto będzie po remontach nie będzie żadnych utrudnien , system na pewno będzie działał , a ja widzę znaczną różnicę 🙂 jest trochę lepiej i poprawia to sytuację na drogach :), a tak poza nawiasem , ludzie mieszkamy w 200tyś mieście przez które przejeżdża setki tysięcy samochodów , tutaj bez korków się nie obejdzie , to normalna kolej rzeczy