2 kwietnia gliwicka Radiostacja rozbłyśnie po zmierzchu na niebiesko. W ten sposób miasto zaznaczy swój udział w piątej edycji globalnej kampanii „Light it Up Blue” z okazji Światowego Dnia Autyzmu.
Przypomnijmy, że niedawno Radiostację podświetlono na niebiesko-żółto. Miał to być gest solidarności z Ukrainą.
Światowy Dzień Autyzmu został ustanowiony w 2007 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych. Jego obchody celebruje szczególnie międzynarodowa wspólnota zajmująca się problematyką schorzenia, skupiona wokół amerykańskiej organizacji Autism Speaks. W jej gronie przed pięcioma laty zrodził się pomysł na „Light it Up Blue”. Kampania, której celem jest zwrócenie uwagi na problem autyzmu – choroby, która w obecnych czasach dotyka 1 na 110 dzieci (w tym 1 na 70 chłopców) – zachęca do podświetlania ważnych miejskich obiektów na kolor niebieski.
– W ubiegłym roku województwo śląskie stało się najbardziej „zapalonym” regionem w Polsce, dołączając do 48 krajów i 180 miast na świecie – relacjonuje Joanna Stępień, pełnomocnik marszałka ds. organizacji pozarządowych i równych szans w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego. – Na niebiesko rozświetliły się 2 kwietnia m.in. Katowice (Spodek, Oko Miasta), Bytom (Opera Śląska), Zabrze (Ratusz), Świętochłowice (Ratusz), Będzin (Zamek), Gliwice (Radiostacja), Chorzów (Teatr Rozrywki), Częstochowa (dwa budynki Ratusza), Żyrafa w Parku Śląskim i wiele innych. Akcji towarzyszyły liczne konferencje tematyczne i wystawy.
Warto wiedzieć, że „Light it Up Blue” zyskało globalny wymiar w 2011 roku. Wówczas po raz pierwszy ponad 2000 budynków w 180 miastach w 48 krajach na świecie zmieniło swój kolor na niebieski w geście solidarności z osobami z autyzmem. Wśród błękitnych obiektów znalazły się m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Most na Wiśle w Krakowie, Empire State Building i Rockefeller Center w Nowym Jorku, Pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro, Opera w Sydney, Universal Studio w Hollywood i Orlando, CN Tower w Kanadzie.
zabrze ma ratusz???