Wykonawca Drogowej Trasy Średnicowej, czyli Eurovia Polska SA, przystępuje do remontu nawierzchni i infrastruktury towarzyszącej, w ramach udzielonej gwarancji.
Przez najbliższe pięć miesięcy kierowcy korzystający z zabrzańskiego odcinka DTŚ muszą się liczyć ze sporymi utrudnieniami w ruchu – informuje portal Dzisiaj w Zabrzu.
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg i Infrastruktury Informatycznej w Zabrzu, w nocy z wtorku na środę nastąpią zmiany w organizacji ruchu na zabrzańskim (oraz częściowo gliwickim) odcinku Drogowej Trasy Średnicowej. Na całej szerokości i długości wyłączona z ruchu będzie jezdnia w stronę Katowic. Kolejne ograniczenie kierowcy napotkają na rondzie Roosevelta – tu brak możliwości wjazdu w kierunku Katowic. Planowany okres tej realizacji to około 3 miesiące.
Po zakończeniu tej części rozpoczną się roboty na drugiej jezdni – w kierunku Gliwic. Tutaj prace mają potrwać do końca lipca.
Poniżej komunikat wykonawcy:
EUROVIA Polska S.A. informuje, że w ramach udzielonej gwarancji od dnia 27.02.2018 roku na odcinku DTŚ od granicy z miastem Gliwice do węzła z Rondem Sybiraków wykonywane będą przez naszą spółkę roboty drogowe kolejnego etapu naprawy nawierzchni jezdni (etap Ib), zgodne z zaakceptowanym harmonogramem robót.Przewidywany okres prac potrwa około 5 miesięcy – czyli do końca lipca bieżącego roku.Wykorzystane zostaną przewiązki wykonane przez EUROVIA Polska SA w roku 2017 r, które to umożliwią przekierowanie ruchu na jedną jezdnię. Z czego w pierwszej kolejności zamknięta dla ruchu zostanie jezdnia w kierunku Katowic – do maja 2018 r, a następnie prace rozpoczną się na jezdni w kierunku Gliwic i obejmą również łącznice wjazdowe i wyjazdowe trasy (węzeł Roosevelta). Działanie to umożliwi utrzymanie ciągłości ruchu tranzytowego w obydwu kierunkach. Z uwagi na prowadzone roboty będą jednak występowały ograniczenia w możliwości korzystania z poszczególnych zjazdów i wjazdów na DTŚ.Równocześnie Wykonawca rozpoczyna prace w rejonie pochylni dla pieszych. Wyłączona dla ruchu pieszego będzie również kładka nad torami PKP.Mając na celu możliwie maksymalne zredukowanie utrudnień dla kierowców w trakcie prowadzenia robót, w oparciu o przeprowadzone obserwacje i trwające pomiary geodezyjne a także na podstawie licznych badań i analiz wykonanych przy udziale ekspertów Politechniki Śląskiej w Gliwicach oraz Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie, do wykonania przyjęto zoptymalizowane rozwiązania technologiczne oraz rozłożone w czasie etapowanie prac.W imieniu EUROVIA Polska SA pragniemy przeprosić kierowców za wszelkie utrudnienia i niedogodności podczas prowadzonych prac remontowych.
O tym jak PO DTS budowalo.
Nowa droga bublem 🙂
Ja niewiem jak ktoś mógł taką drogę odebrać
Oddawali ją miesąc albo dwa przed wyborami w Zabrzu 😀
Takie bajery tylko w Zabrzu ♂️
Śmiech na sali….
Gdzie ludzie odpowiedzialni za to majątki pozbierać i będzie na remont
Francuska jakość…
Takie rzeczy tylko w Zabrzu
Dokładnie Zabrze jak Rosja
Nie tylko Zabrze. Gliwice -łabędy ul.Porotwa malowane pasy a dziura na dziurze.tepe dziady w tych urzędach i nie tylkonajważniejsze cieplej posadki
Paweł Gruca przecież to w Gliwicach jeszcze do tej pory śmierdzi cebulą przywiezioną w bydlęcych wagonach zza Buga po 1945 roku.
Już w dniu oddania ten odcinek się nie nadawał do jazdy!
Ciekawe że ta sama firma ale w Holandii potrafi 20 km autostrady zerwać i położyć nowy asfalt, wraz z malowaniem w ciągu jednej nocy!
Buhahahahaha ledwo ile 1.5 do 2 lat temu otwarty odcinek i już do remontu buhahahah 🙂 Ktoś wiedział co robić aby podójnie zarobić w nie długim odstępie czasu.
3 lata, caryca otworzyła drogę na szybko przed wyborami więc co sie dziwić
Nawet po 3 latach nie powinna być do malowania pasów.Firmy budowalne powinny udzielać gwarancji na 10 lat na drogi i jak się aż tak „zespuje” droga taka firma musiała by ją naprawić na własny koszt.
przeciez napisali wyraznie „w ramach udzielonej GWARANCJI”.. wiec naprawa na ich koszt… Tylko szkoda ze my musimy za to placic dluzsza jazda po tym bublu…
juz jednen remont byl.Chyba miesiac utrapienia dla kierowcow, efekty żadne
Śmiesznie trochę. Niedość że odcinek z zabrza pochłonął z państwówki i pieniądze na odcinek zabrzański i także gliwicki (co długo długo ukrywali przed wejściem prac w Gliwicach), to jeszcze okazuje się być najbardziej lichym ze wszystkich jakie powstały i kolejne drugie tyle będą kraść na remonty. Tam teraz wszystko powinno być pod lupą każdy kto tam będzie wykonywał to zadanie powinien być pod skubaną lupą i robić od ekierki. Nie żadne firmy konsorcja, nie zadne firmy koguty co zatrudniają emeryta kazika, bo on kiedyś u szwagra podjazd z bruku układał. Ówczesny Prezydent zabrza gdy powstawała DTŚ pod sąd, odpowiedzialni urzędnicy… Czytaj więcej »
Ważne że w ramach gwarancji naprawią.
Ciekawe czy gwarancja zostanie przedłużona chociaż o rok.
ZABRZE i wszystko na temat!
No cóż szkody górnicze robią swoje, ściągną asfalt i wyleja nowy i za rok znowu to samo , zacząłbym od tego co jest pod ziemią i od wzmocnień stropu , w Labedach jest też problem ze szkodami gorniczymi, ale co kopalnia zrobiła , zasypała tylko szyb i zlikwidowała kopalnie ,