Wydadzą sporo pieniędzy na promocję DTŚ. Czy jest to potrzebne?

5
dts k krzeminski dts sa
dts k krzeminski dts sa

Województwo Śląskie wyda sporo pieniędzy na promocję Drogowej Trasy Średnicowej. Kampania skierowana jest do mieszkańców sześciu miast, przez które przebiega Drogowa Trasa Średnicowa.

Pozostaje tylko pytanie: czy kogoś trzeba przekonywać, że DTŚ jest potrzebna i ułatwia mieszkańcom poruszanie się po województwie?

W Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach mówią, że celem kampanii jest poinformowanie o inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Śląskiego i zwrócenie uwagi na korzyści wynikające z budowy trasy dla aglomeracji górnośląskiej.

Korzyści przecież dostrzega każdy. Przede wszystkim – poruszamy się szybciej między miastami, a dodatkowo nie musimy stać w korkach przed autostradowymi bramkami. Mieszkańcy widzą na co dzień pozytywne zmiany związane z budową DTŚ. Czy więc jest sens wydawania pieniędzy na kampanię, która ma przekonać przekonanych?

W ramach kampanii, która potrwa od 22 sierpnia do 5 września, odbędą się akcje promocyjne na stacjach benzynowych zlokalizowanych wzdłuż trasy. Przewidziano także emisję reklam w radiu i prasie.

Budowa Drogowej Trasy Średnicowej jest największą inwestycją Samorządu Województwa Śląskiego. Województwo Śląskie współfinansuje budowę Drogowej Trasy Średnicowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Urząd Marszałkowski wraz ze spółką DTŚ SA w imieniu samorządów miast realizuje tę inwestycję na podstawie porozumienia zawartego w 1999 r.

Na budowę DTŚ od Katowic do Zabrza wydano łącznie ok. 2,8 mld zł.

Kolejny odcinek DTŚ w Gliwicach, łączący trasę z autostradą A1, zostanie oddany w listopadzie br., a ostatnia część inwestycji ma być ukończona w 2015 r.

Korzyści z DTŚ wg Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach:
– skrócenie czasu przejazdu
– bezpieczeństwo dla użytkowników
– ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko
– integracja miast
– podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej.


fot. Krzysztof Krzemiński / DTŚ S.A.

Subscribe
Powiadom o
guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
WiP
WiP
10 lat temu

Do Pana Frankiewicza. Czy ma Pan możliwość, aby przekonać tych ludzi, żeby nie marnowali NASZYCH pieniędzy, i wydali je, na coś pożytecznego??

Mickiewicz
Mickiewicz
10 lat temu

Szczególnie chciałbym dowiedzieć się jak dtś mam ograniczyć negatywny wpływ na środowisko. Czego ? Spalin, hałasu . Więcej samochodów to więcej spalin i hałasu Jak? Poprzez wycinkę kilkunastu tysięcy drzew.

jasiu
jasiu
10 lat temu
Reply to  Mickiewicz

zlikwidujemy samochody i drogi, zebys byl szczesliwy

Dami
Dami
10 lat temu

@Mickiewicz. DTŚ ogranicza negatywny wpływ na środowisko gdyż zmniejsza emisję spalin. Jadąc przykładowo jednostajnie drogową trasą średnicową 80km/h 2000 obrotów na minutę na piątym biegu Twój samochód emituje tyle samo spalin co jadąc 50km/h 2000 obrotów na minutę na trzecim biegu. Jednak jadąc 50km/h ten sam odcinek pokonujesz dłużej. W dodatku czekają Cię postoje na światłach. Więc redukcja spalin jest znacząca. Inna sprawa, że budowa trasy aktywizuje do poruszania się po aglomeracji i w konsekwencji sumaryczna emisja może się zwiększyć. To tak jakby porównać do automatyzacji procesów produkcji w XIX wieku. Pracownicy obawiali się zwolnienia gdyż będą zastępować ich maszyny.… Czytaj więcej »

elo
elo
10 lat temu

„Korzyści z DTŚ wg Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach:
– skrócenie czasu przejazdu
– bezpieczeństwo dla użytkowników
– ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko
– integracja miast
– podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej.”

A czy z tych samych powodów nie wypadało by wywalić bramki z ul.Rybnickiej na A4?? – odkąd są – jeżdżę przez centrum bo nigdy nie wiadomo ile postoi się na wjeździe na A4?