r e k l a m a
spot_imgspot_img

Wydadzą sporo pieniędzy na promocję DTŚ. Czy jest to potrzebne?

Województwo Śląskie wyda sporo pieniędzy na promocję Drogowej Trasy Średnicowej. Kampania skierowana jest do mieszkańców sześciu miast, przez które przebiega Drogowa Trasa Średnicowa.

Pozostaje tylko pytanie: czy kogoś trzeba przekonywać, że DTŚ jest potrzebna i ułatwia mieszkańcom poruszanie się po województwie?

W Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach mówią, że celem kampanii jest poinformowanie o inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Śląskiego i zwrócenie uwagi na korzyści wynikające z budowy trasy dla aglomeracji górnośląskiej.

Korzyści przecież dostrzega każdy. Przede wszystkim – poruszamy się szybciej między miastami, a dodatkowo nie musimy stać w korkach przed autostradowymi bramkami. Mieszkańcy widzą na co dzień pozytywne zmiany związane z budową DTŚ. Czy więc jest sens wydawania pieniędzy na kampanię, która ma przekonać przekonanych?

W ramach kampanii, która potrwa od 22 sierpnia do 5 września, odbędą się akcje promocyjne na stacjach benzynowych zlokalizowanych wzdłuż trasy. Przewidziano także emisję reklam w radiu i prasie.

Budowa Drogowej Trasy Średnicowej jest największą inwestycją Samorządu Województwa Śląskiego. Województwo Śląskie współfinansuje budowę Drogowej Trasy Średnicowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Urząd Marszałkowski wraz ze spółką DTŚ SA w imieniu samorządów miast realizuje tę inwestycję na podstawie porozumienia zawartego w 1999 r.

Na budowę DTŚ od Katowic do Zabrza wydano łącznie ok. 2,8 mld zł.

Kolejny odcinek DTŚ w Gliwicach, łączący trasę z autostradą A1, zostanie oddany w listopadzie br., a ostatnia część inwestycji ma być ukończona w 2015 r.

Korzyści z DTŚ wg Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach:
– skrócenie czasu przejazdu
– bezpieczeństwo dla użytkowników
– ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko
– integracja miast
– podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej.


fot. Krzysztof Krzemiński / DTŚ S.A.

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
WiP
WiP
9 lat temu

Do Pana Frankiewicza. Czy ma Pan możliwość, aby przekonać tych ludzi, żeby nie marnowali NASZYCH pieniędzy, i wydali je, na coś pożytecznego??

Mickiewicz
Mickiewicz
9 lat temu

Szczególnie chciałbym dowiedzieć się jak dtś mam ograniczyć negatywny wpływ na środowisko. Czego ? Spalin, hałasu . Więcej samochodów to więcej spalin i hałasu Jak? Poprzez wycinkę kilkunastu tysięcy drzew.

jasiu
jasiu
9 lat temu
Reply to  Mickiewicz

zlikwidujemy samochody i drogi, zebys byl szczesliwy

Dami
Dami
9 lat temu

@Mickiewicz. DTŚ ogranicza negatywny wpływ na środowisko gdyż zmniejsza emisję spalin. Jadąc przykładowo jednostajnie drogową trasą średnicową 80km/h 2000 obrotów na minutę na piątym biegu Twój samochód emituje tyle samo spalin co jadąc 50km/h 2000 obrotów na minutę na trzecim biegu. Jednak jadąc 50km/h ten sam odcinek pokonujesz dłużej. W dodatku czekają Cię postoje na światłach. Więc redukcja spalin jest znacząca. Inna sprawa, że budowa trasy aktywizuje do poruszania się po aglomeracji i w konsekwencji sumaryczna emisja może się zwiększyć. To tak jakby porównać do automatyzacji procesów produkcji w XIX wieku. Pracownicy obawiali się zwolnienia gdyż będą zastępować ich maszyny.… Czytaj więcej »

elo
elo
9 lat temu

„Korzyści z DTŚ wg Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach:
– skrócenie czasu przejazdu
– bezpieczeństwo dla użytkowników
– ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko
– integracja miast
– podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej.”

A czy z tych samych powodów nie wypadało by wywalić bramki z ul.Rybnickiej na A4?? – odkąd są – jeżdżę przez centrum bo nigdy nie wiadomo ile postoi się na wjeździe na A4?

spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI