Najbardziej intensywne prace prowadzone są w obrębie przyszłego tunelu pod ul. Zwycięstwa i Dworcową.
Postawiono ściany i zabetonowano 35 z 41 segmentów stropów. Powstaje kanalizacja, drenaże oraz sieć hydrantowa. Dobiegają końca roboty ziemne – cały tunel jest już przekopany.
Obecnie zaawansowane są w 70% i trwają na całej długości „średnicówki”. Powstają obiekty inżynierskie, a istniejące ulice dostosowywane są do nowego układu komunikacyjnego.
Na odcinku pomiędzy Drogą Krajową nr 88 a ul. Jana Śliwki przygotowywana jest podbudowa pod przyszłą jezdnię. Nad ul. Jana Śliwki stoi już wiadukt. Obecnie trwa budowa murów oporowych i nasypów, oraz nowego mostu nad Kłodnicą – powstała już jedna nitka ustroju nośnego tego obiektu. Do nowych parametrów jest dostosowywane także skrzyżowanie ulic Orlickiego i Nadrzecznej. W związku z tym 29 czerwca na fragmentach tych ulic wprowadzono ruch wahadłowy. Utrudnienia w tym miejscu potrwają do końca sierpnia.
Oddanie do użytku całej śródmiejskiej części Drogowej Trasy Średnicowej jest planowane na wiosnę przyszłego roku.
—
UM Gliwice / fot. Krzysztof Krzemiński