r e k l a m a
spot_imgspot_img

Jak stworzyć doskonałe relacje z klientem?

Klient, klient i jeszcze raz klient. Wiesz o tym. Nie jest tajemnicą, że zbudowanie dobrej relacji z klientem jest, jeśli nie gwarancją, to z pewnością realną obietnicą sukcesu firmy. Dla stworzenia pozytywnych relacji warto trzymać się kilku podstawowych zasad.

I wszystko to osadzić w odpowiednim systemie informatycznym. No chyba że pracownicy są w stanie zapamiętać każdą informację dotyczącą klienta. Nie? Zatem koniecznie CRM.

Zasady pozytywnych relacji z klientem
Pozytywne relacje, zarówno te o charakterze biznesowym, jak i budowane na gruncie prywatnym, to relacje oparte przede wszystkim na uczciwości. Kreując pozytywne i wartościowe relacje z klientem warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach:

1. Zadbaj o komfort klienta. To klient powinien mieć poczucie, że jest na wyższej pozycji i że to o jego potrzeby chcesz zadbać.
2. Spraw, by klient poczuł się ważny i wyjątkowy. Jeśli okażesz szczere zainteresowanie klientem i obszarami, które są dla niego ważne, wzbudzisz w nim zdecydowanie pozytywne odczucia.
3. Słuchaj uważnie, odpowiadaj niezwłocznie. Uwaga skupiona na kliencie, wsłuchiwanie się w jego sugestie, oczekiwania, obawy pomaga w lepszym zrozumieniu jego potrzeb. Odpowiadając szybko (na przykład w kontakcie mailowym) zapewniasz klienta o jego ważności, oraz o swojej gotowości do pomocy i współpracy.
4. Utrzymuj częsty kontakt z klientem. Efektywność kontaktów otrzymasz między innymi poprzez ich wysoką częstotliwość. Zapewniaj, wyjaśniaj, doradzaj, odpowiadaj na pytania – rozwiejesz ewentualne wątpliwości klienta, umocnisz poczucie bycia wyjątkowym.

CRM warunkiem kompleksowej obsługi klienta
Dla budowania wartościowych i długotrwałych relacji z klientami nie wystarczy stosowanie się do uniwersalnych i nawet najbardziej skutecznych zasad. Nie sposób bowiem budować relacji, gdy nie dysponuje się odpowiednim zasobem informacji dotyczących klienta i dotychczasowej współpracy z nim. Możliwości zapamiętania przedmiotowych danych są żadne. Z pomocą przychodzi CRM, jako system informatyczny wspierający kompleksowe zarządzanie relacjami z kontrahentami.

Masz dostęp do informacji zawsze i wszędzie
Bo CRM, jako system informatyczny wspierający procesy związane z pozyskaniem i utrzymaniem klienta, pozwala na pracę w trybie online. Masz zatem stały dostęp do aktualnych danych, w dowolnym miejscu i o dowolnej porze.

Najistotniejsze korzyści, jakie daje CRM

Wdrażając system CRM wpływasz pozytywnie na relacje z kontrahentami, ponieważ:

1. Usprawniasz proces obsługi klienta, między innymi poprzez zbudowanie kompleksowej, obszernej i stale aktualizowanej bazy danych o kontrahentach.
2. Tracąc pracownika nie tracisz cennych danych. A nowy pracownik musi zapoznać się jedynie z istniejącą bazą informacji.
3. Uzyskujesz dostęp do danych i kontakt z klientem 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Pracujesz przecież w trybie online.
4. Otrzymujesz doskonałe narzędzie analizy efektywności sprzedaży i działań marketingowych.

Zatem zbuduj doskonałe relacje z klientem, zadbaj o niego kompleksowo dzięki CRM – szczegóły znajdziesz na http://www.chromecrm.com/crm/

ZOBACZ TEŻ

KOMENTARZE

Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
spot_img

AKTUALNOŚCI

KRYMINAŁKI