Jako pierwsi pokazujemy filmową wizualizację Drogowej Trasy Średnicowej w centrum miasta.
W piątek w Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach odbyła się kolejna rozprawa administracyjna. Zorganizował ją Wojewoda Śląski. Uczestniczyli w niej przedstawiciele Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, Urzędu Marszałkowskiego, Drogowej Trasy Średnicowej SA, a także projektanci oraz mieszkańcy Gliwic reprezentujący różne środowiska społeczne i zawodowe.
W części przeznaczonej na zadawanie pytań oponenci budowy DTŚ na terenie Gliwic wywodzący się głównie ze stowarzyszenia Gliwiczanie dla Gliwic po raz kolejny kwestionowali jej zasadność, wskazywali na mankamenty oraz zagrożenia płynące z jej realizacji. Pytali o warunki jakie zostały przyjęte za podstawę obliczenia stopnia zanieczyszczenia.
W zdecydowanej przewadze byli jednak zwolennicy realizacji inwestycji. Najczęściej pojawiało się pytanie: dlaczego tak długo czekamy na DTŚ w Gliwicach.
Podczas rozprawy po raz pierwszy zaprezentowano wizualizację odcinka DTŚ od DK88 do ul. Częstochowskiej – oto fragment prezentacji przygotowanej przez firmę projektową.
Głos zabrali m.in. przedstawiciel rektora Politechniki Śląskiej, prezes Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej, zastępca dyrektora Instytutu Onkologii w Gliwicach i przedstawiciel Młodzieżowej Rady Miasta.
Zobacz też: Zwolennicy kontra przeciwnicy DTŚ (TV)
Ładnie to wygląda ale narrator musiałby dokształcić się w umiejętnościach przekazu i sprzedaży tematu.
Kompletnie nic nie zrozumiałem z tego materiału bo on nic nie przekazał tylko coś tam gadał bez przekonania.
Nie wiem co mijałem itd.
—
Redakcja: autorem komentarza w tle jest projektant gliwickiego odcinka DTŚ. Wypowiedź została zarejestrowana podczas rozprawy administracyjnej w Katowicach.
super
Brakowało jeszcze, by głos zabrał prezes kółka rolniczego i banku zbożowego.
Zauważyłam pewną prawidłowość, że w przypadku opinii krytycznych dla Pana Prezydenta Frankiewicza lub UM, zawsze na dole komentarza w wierszu oceń pojawia się dużo ocen czerwonych na NIE. Pozdrawiam tych co wyłapują takie negatywne komentarze…..Oczywiście to czysty przypadek 🙂
jak oszo…. tzn walczący obywatele nie będą jej dalej blokować to może powstanie szybko bo jest bardzo potrzebna
DTŚ jest bardzo potrzebna w Gliwicach! Tym bardziej że A4 będzie płatna!!!!
Jeśli miasto ma być przeznaczone tylko i wyłącznie pod ruch samochodowy to ten projekt jest na pewno idealny. Z tego punktu widzenia głosy chwalące tak jak kierowcy PKM czy Anonima są całkowicie zrozumiałe. Ja nie podzielam tego punktu widzenia ponieważ uważam że miasto powinno postawić na komunikację zbiorową a nie na komunikacje samochodową. Wszyscy eksperci, powtarzam wszyscy!, potwierdzą że sama komunikacja samochodowa nigdy nie podoła całemu ruchowi. W drugą stronę tak nie jest, bowiem komunikacja zbiorowa mogła by teoretycznie przejąć cały ruch osobowy w mieście. Mam wrażenie że entuzjaści DTŚ przez centrum Gliwic nie mają żadnych merytorycznych argumentów tylko bzdurne… Czytaj więcej »
Nie ma nic głupszego i droższego niż komunikacja zbiorowa, zwłaszcza, że płacą na nią z podatków ci, którzy nigdy z niej nie korzystają
Mhm, prawie wszystkie zachodnie miasta się mylą 🙂
Po co komuś metra, tramwaje czy inne autobusy 😉
Oby jak najszybciej…!
Dwa ronda na Portowej? Ciekawe czy w związku z tym ona sama doczeka się gruntownego remontu …
Ruch w obrębie aglomeracji na pewno DTŚ usprawni, ale już sobie wyobrażam jednostajny szum samochodów , gdy spacerujemy po parku Chopina… Ktoś powie: Ekrany dźwiękochłonne. To nic nie da. Może jakby tunel przebiegał wzdłuż parku, a nie tylko pod Zwycięstwa, to cisza w parku nadal by panowała. Szkoda, że ta enklawa spokoju w środku miasta straci wiele swego uroku.
Dwa pytania. 1. Czy budowa DTŚ wiąże się z wyburzeniem Starej Fabryki Drutu? Chyba najbardziej sensownego miejsca o charakterze rozrywkowo-kulturalnym w Gliwicach? 2. Czy poprawiony projekt nie zakładał, że wzdłuż Parku Chopina DTŚ przebiegać będzie tunelem?
prosze o wybudowanie drogi rowerowej przy DTŚ! teraz cyklisci i rolkarze musza jezdzic za miasto, by przy A4 pojedzic na dobrej nawierchni, nie kostce! byloby dobrze naglosnic te sprawe, by droga jeszcze bardziej sluzyla miastu.
Czekam na średnicówkę i mam nadzieję, że dożyję jej budowy. Płatna autostrada niedługo, zakaz jazdy tirów, a obwonicy i średnicówki jak nie było tak nie ma. Wiem że trudno ustalić przebieg drogi ( protesty), ale czy nie można było naprawdę wcześniej się dogadać, aby równocześnie oddać odcinek zabrzański i gliwicki??? Interes większości powinien być nadrzędny.
Ciekawe też jak w zimie będą jeździć samochody nowym łącznikiem osiedle Kopernika- Portowa. Nachylenie jak na skoczni narciarskiej ( co najlepiej widać z Portowej) 🙂
Czy ktoś zwrócił uwagę na łącznik pomiędzy DTŚ a Bohaterów Getta ! Teraz wiadomo dlaczego Selgros wybudował się w tym miejscu. Będzie mieć bezpośrednie połączenie z DTŚ przez ten łącznik. Jak zwykle oczami swojej wyobrazni niektórzy pesymiści i krzykacze widzieli TIR-y na Toszeckiej. A tu taka niespodzianka :)Sądzę że Selgros zrobił niezły interes na wybudowaniu się w tym miejscu. Bezpośrednie połączenie z DTŚ powiększy obszar potencjalnych klientów o np. Zabrze, Rudę Śl, Świętochłowicę może nawet Chorzów. Bo Selgros w Chorzowie znajduje się w beznadziejnym miejscu jeżeli chodzi o dojazd, kilkaset metrów od granicy Bytomia.
Jestem z 1987r ciekawy jestem czy doczkema sie drogi 😛
a z 1957 i w najlepszym wypadku pewnie z niej skorzystam jako dogorywający emeryt; a 30 lat temu mówiło się, że będzie pięknie ……;
wystarczyło kilku ******, żeby opóźnić sprawę o kilka lat
Marudy!!! Jest fajnie i niech najszybciej powstanie! I przestańcie wreszcie marudzić i narzekać. Bo nie ma powodu. A może jedyny to taki, że tak późno… 😉
jedno pytanko e frankiwicz jak sednicowka moze przechodzic prez miasto chalo ekolodzy gdzie jestescie to zab motylkow nie mozna truc no ale ludzi wolno gdzies to kidys przerabialismy pare dziesatk lat wstecz
ty już koleś wyglądasz na nieźle podtrutego.